Dino informuje, że na koniec marca 2024 r. sieć posiadała 2438 sklepów, o 228 więcej niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój firmy wyniosły 330 mln zł. Zatrudnienie w Grupie Dino zwiększyło się do 42,4 tys. pracowników.
Dobre wyniki Dino
Przychody ze sprzedaży w I kw. 2024 r. wyniosły 6,7 mld zł i były o 20,3 proc. wyższe niż rok wcześniej. 41 proc. przychodów pochodziło ze sprzedaży produktów świeżych, w szczególności owoców i warzyw, pieczywa oraz świeżego mięsa produkowanego przez zakład mięsny Agro Rydzyna. Produkty świeże są dostarczane do sklepów Dino każdego dnia o poranku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku osiągnęła w I kw. 2024 r. poziom 11,9 proc. i wynikała zarówno ze wzrostu liczby klientów w sklepach Dino, jak i ze wzrostu liczby produktów nabywanych podczas pojedynczych zakupów - informuje sieć.
- Każdego dnia skupiamy się na tym, aby oferta sklepów Dino w wygodny i kompleksowy sposób zaspokajała potrzeby konsumentów. Równocześnie dużo uwagi przykładamy do oferowania produktów w atrakcyjnych cenach. Efektem tych działań jest solidny wzrost sprzedaży i rosnąca liczba odwiedzin klientów - mówi Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska.
Dino inwestuje w fotowoltaikę
Standardowym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną.
Na koniec I kw. 2024 r. posiadało je 2210 sklepów, co stanowiło 91 proc. całej sieci Dino. Własne instalacje odnawialnych źródeł energii działają także w trzech centrach dystrybucyjnych Grupy.
Łączna moc instalacji OZE należących do Grupy Dino wyniosła 88,2MW. Dino Polska uzyskała w I kw. 2024 r. 10,4 GWh energii ze słońca, o 37,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2023 r.