Jak donosi portal "Wiadomości Handlowe", sieć Dino złożyła wniosek o rejestrację swojego logo, składającego się z czterech czerwonych liter "dino" z zieloną kropką nad "i", w brytyjskim urzędzie patentowym. Wniosek ten został złożony 18 sierpnia 2023 roku i obecnie jest w trakcie rozpatrywania.
Dino odtrąbiło sukces. Ma powód
Jednakże otwarcie sklepów Dino na terenie Wielkiej Brytanii nie jest jeszcze pewne. Sieć jest silnie osadzona na polskim rynku i nie ma zamiaru z niego rezygnować. Jej placówki są budowane według jednego schematu i są dostosowane do polskich warunków. W kraju ma już ponad 2200 sklepów.
Znacznie większe prawdopodobieństwo jest, że Dino będzie sprzedawać swoje produkty jako hurtownik do mniejszych sieci sklepów, oferujących polską żywność na terenie Wielkiej Brytanii. Firma jednak nie komentuje swoich działań w tym zakresie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jeśli Dino nie chce wejść na brytyjski rynek, to po co to wszystko?
Rejestracja znaku towarowego Dino w Wielkiej Brytanii, jak piszą "Wiadomości Handlowe", to może być strategiczny ruch, mający na celu ochronę interesów firmy przed ewentualnym wykorzystaniem marki przez innych przedsiębiorców.
Jak zauważa serwis, w przeszłości zdarzały się sytuacje, gdy otwierano sklepy pod szyldami przypominającymi inne marki. Na przykład w okolicach Birmingham działają trzy sklepy pod nazwą "Biedronki".
W Wielkiej Brytanii działa również sklep oferujący polskie produkty pod nazwą "Dino", ale jego logo nie jest identyczne z logo polskiej sieci.