Grupa Dino pokazała wyniki za pierwsze półrocze 2023 r. Przychody grupy wyniosły 12,1 mld zł i były o 38,3 proc. wyższe w ujęciu rok do roku. Jednocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 41,3 proc., do 9,296 mld zł. Koszty sprzedaży i marketingu wzrosły o 28,3 proc., do 1,869 mld zł, a koszty ogólnego zarządu wzrosły o 14,4 proc., do 73,3 mln zł.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dino pokazało wyniki. Jest zaskoczenie
EBIT (zysk przed odliczeniem podatków i odsetek) wyniósł 482,1 mln zł wobec 377,7 mln zł przed rokiem i był blisko 7 proc. niższy od oczekiwań analityków na poziomie 518,1 mln zł. Przychody grupy wyniosły 6,549 mld zł, co oznacza wzrost o 34 proc. rok do roku. Analitycy oczekiwali przychodów w wysokości 6,676 mld zł.
Dino podało w raporcie, że świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za 40,3 proc. sprzedaży grupy w drugim kwartale i za 41 proc. w pierwszym półroczu 2023 r. Dług netto grupy wyniósł 1,167 mld zł na koniec czerwca 2023 r., co oznacza spadek o 234,4 mln zł w stosunku do 31 grudnia 2022 r. i spadek o 235,7 mln zł w stosunku do 30 czerwca 2022 r.
Grupa wypracowała w drugim kwartale środki pieniężne netto z działalności operacyjnej w kwocie 647,4 mln zł wobec 546,7 mln zł przed rokiem. W całym pierwszym półroczu środki pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 890,7 mln zł, 98,4 proc. więcej rdr.
W drugim kwartale 2023 r. spółka Dino Polska uruchomiła 62 nowe sklepy. Łącznie w pierwszym półroczu 2023 r. otwartych zostało 116 nowych sklepów w stosunku do 162 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 czerwca 2023 r. sieć Dino liczyła 2.272 markety, o 297 więcej niż przed rokiem.
Zarząd oczekuje, że w 2023 r. całkowita liczba sklepów Dino wzrośnie o niskich kilkanaście procent w stosunku do liczby sklepów z końca 2022 r.