- Otwarć będzie trochę więcej niż w ubiegłym roku, poruszamy się w niskim dwucyfrowym przedziale zwiększenia tych otwarć - zapowiedział w piątek Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino, podczas telekonferencji dla inwestorów.
- Chciałbym zastrzec, że pierwszy kwartał będzie wyglądał słabiej z racji pogodowych, ale w drugiej części roku liczba otwarć powinna się zwiększać - wyjaśnił. Dodał też, że spółka jest w trakcie budowy czterech centrów logistycznych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W ubiegłym roku zostało otwartych 250 nowych sklepów Dino. Na koniec roku sieć liczyła 2406 sklepów placówek - o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Spółka zakłada, że w tym roku liczba sklepów również ma wzrosnąć o "niskich kilkanaście procent" - czyli o odsetek bliższy 10 procentom niż 20.
Łączne nakłady inwestycyjne w tym roku wyniosą około 1,5-1,6 mld zł. Pieniądze mają zostać przeznaczone na rozwój sieci sklepów, na zaplecze logistyczne, na rozbudowę zakładu mięsnego Agro-Rydzyna i budowę mniejszego zakładu rozbioru mięsa.
Dino pokazuje wyniki
W czwartek spółka Dino Polska opublikowała wyniki za czwarty kwartał i za cały 2023 r. W czwartym kwartale 2023 r. zysk netto wynik grupy Dino Polska wyniósł 348,4 mln zł – wynika z wyliczeń PAP Biznes na podstawie raportu rocznego spółki. To nieco mniej niż rynkowy konsensus, który zakładał wynik na poziomie 398,8 mln zł.
EBIT wyniósł 459,6 mln zł i był o 12,1 proc. niższy od oczekiwań analityków, którzy zakładali 522,8 mln zł. Z kolei EBITDA wyniosła 553,5 mln zł. Konsensus rynkowy zakładał, że będzie na poziomie 614,9 mln zł. W czwartym kwartale 2023 r. zysk netto wynik grupy Dino Polska wyniósł 348,4 mln zł – wynika z wyliczeń PAP Biznes na podstawie raportu rocznego spółki. To nieco mniej niż rynkowy konsensus, który zakład wynik na poziomie 398,8 mln zł.
EBIT wyniósł 459,6 mln zł i był o 12,1 proc. niższy od oczekiwań analityków, którzy zakładali 522,8 mln zł. Z kolei EBITDA wyniosła 553,5 mln zł. Konsensus rynkowy zakładał, że będzie na poziomie 614,9 mln zł.
W całym 2023 roku Dino miało 25 mld 666,3 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 29,6 proc. w porównaniu z danymi za 2022 r. Zysk netto wzrósł natomiast o 24,1 proc. rok do roku i wyniósł 1 mld 405,3 mln zł. EBITDA natomiast wzrosła o 21,5 proc. rdr. (2 mld 232,7 mln zł). Marża EBITDA za 2023 r. wyniosła 8,7 proc., podczas gdy za 2022 r. było to 9,3 proc.
Wzrost sprzedaży like-for-like (LFL, czyli sprzedaż w sklepach funkcjonujących co najmniej rok; to wskaźnik pozwalający mierzyć efektywność sieci sklepów) wyniósł w 2023 r. 17,2 proc. wobec 28,5 proc. rok wcześniej. W samym czwartym kwartale 2023 r. LFL wzrósł o 8,7 proc. rdr. (16,3 proc. kwartał wcześniej).
Koszt własny sprzedaży wzrósł w 2023 r. o 31,3 proc., do 19.741,5 mln zł. Koszty sprzedaży i marketingu wzrosły o 25,9 proc., do 3.878,4 mln zł. Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 21,3 proc., do 173,7 mln zł.