Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PBE
|

Disney na ratunek. Niemiecka stocznia tonie

44
Podziel się:

Tak źle nie było od 200 lat. Niemiecka stocznia Meyer Werft walczy o przetrwanie i w ciągu najbliższych trzech lat musi znaleźć 2,7 mld euro. Szansą dla firmy jest realizacja największego w historii zamówienia dla Disneya - pisze "Rzeczpospolita".

Disney na ratunek. Niemiecka stocznia tonie
Na zdjęciu wycieczkowiec AIDAnova wybudowany w niemieckiej stoczni Meyer Werft (via Getty Images, David Hecker)

Amerykański gigant świata rozrywki może uratować niemiecką stocznię. Disney złożył w Meyer Werft zamówienie na budowę czterech statków wycieczkowych dla Disney Cruise Line. Zamówienie ma zostać zrealizowane do 2031 r.

- Te nowe zamówienia to kolejny mocny i pozytywny sygnał dla rady zakładowej i wszystkich współpracowników dotyczący przyszłości miejsc pracy w Papenburgu - "Rz" czytuje przewodniczącego rady zakładowej Andreasa Hensena. Papenburg to niewielkie miasto w Dolnej Saksonii, gdzie mieści się stocznia. Stocznia powstała w 1795 r.

Niedawno niemiecką stocznię opuścił najnowszy statek "Disney Treasure", w którym mieści się 1250 kabin pasażerskich. Statek ma trafić do służby 21 grudnia. "Disney Treasure napędzany jest skroplonym gazem ziemnym.

Pandemia uderzyła w stocznię

"Rz" podkreśla, że problemy stoczni wynikają m.in. z pandemii koronawirusa. COVID-19 wpłynął na rosnące ceny surowców oraz energii, a część kontraktów podpisano przed pandemią. W efekcie znacznie wzrosł koszt budowy statków.

"Stocznia otrzymuje w momencie dostawy około 80 proc. ceny zakupu, więc musi tymczasowo finansować budowę kredytami" - czytamy.

Możliwe, że stocznie wesprze finansowo rząd federalny oraz kraj związkowy Dolna Saksonia. Mówi się też o zwolnieniu 340 osób z załogi liczącej 3 tys. pracowników.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(44)
WYRÓŻNIONE
Były pracowni...
3 miesiące temu
Nie mają pieniędzy na utrzymanie się? Ale na utrzymywanie milionów pasożytów to już państwo ma. Niech wobec tego toną! Dziękuję za uwagę.
Tomek T.
3 miesiące temu
Dzien dobry, artykul jest troszeczke niepoprawny. Pracuje w przemysle stoczniowym, scisle zwiazanym z MEYER, zarowno Turku, jak i Wismar, czy Papenburg. Stocznia ma zadluzenie na kwote nie, jak podano w artukule 2,3mld € ale 12,3 mld. To po pierwsze, po drugie Disney jest budowany w Wismar, zostal niejako odziedziczony wraz z odkupieniem tejze stoczni przez MEYER group, i nie byla to nowa budowa, tylko adaptacja z pierwotnego GLOBAL, skoncentrowanego pierwonie na rynek azjatycki.
Izik
3 miesiące temu
Piękny statek, ale z naszymi promami, co to je PIS zbudował w Szczecinie ( sam widziałem położenie stępki w TVP ) nie ma szans.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (44)
Zapłacimy.
3 miesiące temu
Spoko. Zaraz Polska coś wymysli żeby niemiecka stocznia nie padła.
Polak
3 miesiące temu
Spokojnie zaraz uśmiechnięta ekipa załatwi nasze stocznie to niemieckie zarobią
Janek
3 miesiące temu
Pracuje w tej stoczni już 23 lata .Większość pracowników to Rumunii ,Bułgarzy, Chorwaci a także Polacy .Niemców jest niewiele ponieważ są nieefektywni , ale zarabiają dużo więcej niż obcokrajowcy .
Łuśmiechnięta...
3 miesiące temu
To powinniśmy z pożyczki kpo coś zamówić również i w stoczni w Niemczech! Wiatraki za kasę z kpo, używane elektryki z dopłatą z kpo... statek też się przyda! Będzie jak Batory do Ameryki będziemy pływać , gdyż latanie jest nie Eco 🥰
Uczynny
3 miesiące temu
Proponuje poprosic fatra rydzyka. On ma doswiadczenie w przemysle stoczniowym
...
Następna strona