Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
PGO
|
aktualizacja

Dla LOT-u to potężny cios. Przewoźnik ujawnił dane za 2021 r.

101
Podziel się:

Ponad miliard złotych netto straciły Polskie Linie Lotnicze LOT w ramach swojej działalności podstawowej w ubiegłym roku. Państwowy przewoźnik przekonuje, że to dla niego ostatni tak trudny rok. W 2022 r. spółka planuje przewieźć około 8 milionów pasażerów.

Dla LOT-u to potężny cios. Przewoźnik ujawnił dane za 2021 r.
Niemal miliard złotych starty LOT-u w 2021 r. (East News, Tomasz Jastrzebowski/REPORTER)

Strata z działalności podstawowej za rok 2021 wyniosła 1 mld 327 mln zł netto - poinformował w komunikacie LOT. Spółka podała, że strata zostanie pokryta z kapitału zapasowego oraz przyszłych zysków przewoźnika. W 2020 r. LOT odnotował stratę netto w wysokości 1 mld 41 mln zł wobec zysku w 2019 r. w wysokości 68,9 mln zł.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Filipem Bittnerem

Ponad miliard straty LOT-u

W 2021 r. LOT wykonał na 151 trasach ponad 54 tys. operacji lotniczych, przewożąc niemal 4,2 mln pasażerów do 109 portów lotniczych, i pokonując w tym czasie 80 milionów kilometrów. W 2020 r. narodowy przewoźnik przewiózł 3,1 mln pasażerów. "Porównując osiągnięte wyniki z uzyskanymi w 2019 roku widzimy, że pandemia koronawirusa spowodowała spadek liczby pasażerów o 69 proc., co także w znacznym stopniu wpłynęło na wyniki finansowe spółki" - wskazał LOT.

Narodowy przewoźnik wskazał, że rok 2021 upłynął pod znakiem wychodzenia z globalnego kryzysu wywołanego pandemią. LOT zwrócił uwagę, że branża lotnicza poniosła ogromne straty w wyniku pandemii COVID-19.

W ocenie LOT-u, pierwsze kilka miesięcy 2021 były najtrudniejszym czasem dla spółki. Dopiero od sezonu letniego sytuacja systematycznie zaczęła się poprawiać, a ruch pasażerski powoli powracał. Zauważono jednak, że segment podróży biznesowych odradza się znacznie wolniej od pozostałych. Dlatego LOT - jak wskazano - szukając nowych możliwości, wykorzystał 2021 r. na rozszerzenie swojej działalności w segmencie podróży wakacyjnych.

Prognozy dla LOT-u na 2022 r.

Jak informowaliśmy w money.pl, LOT przewidywał, że w 2022 r. przewiezie o jedną trzecią mniej pasażerów niż w rekordowym 2019 r. To oznaczałoby uzyskanie wyniku na poziomie ok. 7 mln pasażerów, czyli mniej więcej milion mniej, niż spodziewał się przewoźnik jeszcze przed wybuchem wojny w Ukrainie. Najnowsze prognozy spółki mówią o 8 mln pasażerów, a w kolejnych latach ma istnieć szansa na osiągnięcie wyników podobnych do tych sprzed pandemii. W 2019 r. z usług LOT-u skorzystało 10 mln pasażerów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(101)
WYRÓŻNIONE
Polska w ruin...
2 lata temu
Wszystko się wali i to już nie wina pandemii, Tuska i wojny. Tłustą pisowskie koty rozkradli gospodarkę, zablokowały kasę z Unii. Jesteśmy nędzarzami Europy. A było kiedyś tak pięknie.
Mio
2 lata temu
To nie wina Lotu ani innych spółek. Jak dziadostwo zawiera się za rządzenie firmami a bladego pojęcia nie ma o tym to tak upadać będą Państwowe firmy. Pierwszy był Janów. Niszczą wszytko co tylko opanują.
Nunulek
2 lata temu
Bankrut ma jeszcze fundusz zapasowy? Chyba Glapiński drukuje po godzinach......
NAJNOWSZE KOMENTARZE (101)
ewa
2 lata temu
Dług publiczny właśnie przekroczył 1,5 biliona zł. To przez te wszystkie pisowskie dotacje. Resztę płacimy my, 15 proc. więcej. Nic nie jest za darmo.
pam
2 lata temu
Dlatego za wszystko musimy płacić za wszystko o 15% więcej. To my płacimy te wszystkie rządowe dotacje. Kiedy wy Polacy to zrozumiecie?
pracuś nie pi...
2 lata temu
lot to bankrut a kasa ciężko pracujących polaków jest pompowana żeby utrzymać tych nieudaczników
kiel
2 lata temu
No cóż, państwowa spółka z pisowskimi nominatami na czele.
Log1k
2 lata temu
Chce wierzyc, ze tam siedza jacys fachowcy ale trudno mi coraz trudniej. Dlaczego LOT nie uzywa maszyn w miare mozliwosci? Czemu siatka polaczen jest tak uboga. Zwlaszcza z Azja czy Afryka? Dlaczego lot nie wykorzystuje lotniska w Warszawie w nalezytym stopniu? 1. Samoloty wiekszosc czasu stoja i sie serwisuja. Gdzie ta sama maszyna u konkurencji lata non stop. 2. Azja i Afryka moze leciec do np. USA/Kanada gdzie mamy dobre polaczenia ale trzeba ich dowiezc i przesadzic. 3. Strajki i ograniczenia na innych lotniskach a u nas siedza madonny i ciesza sie, ze nie ma klientow. Ten caly zarzad LOT wywalilbym od razu, bo mam wrazenie ze dostali cieple posadki i maja gdzies czy firma jest na plus czy minus.
...
Następna strona