Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Cuda austriackiej inżynierii do zburzenia. Postawią nowe konstrukcje

12
Podziel się:

Austriacką autostradę Brenner czeka poważna modernizacja. Część trasy biegnąca przez Alpy na długi czas stanie się wąskim gardłem. Wszystko przez remonty i przebudowy mostów, które są jej kluczowymi elementami. To oznacza utrudnienia na drodze między Austrią a Włochami.

Cuda austriackiej inżynierii do zburzenia. Postawią nowe konstrukcje
Most Europejski na autostradzie Brenner w Austrii (Adobe Stock, LianeM)

Po pierwsze, słynny Most Europejski, centralny element autostrady Brenner (A13), zostanie zburzony i zastąpiony nowym. Taką decyzję podjęła austriacka ASFINAG, odpowiedzialna za zarządzanie autostradą (odpowiednik naszej GDDKiA).

Jak podaje "Rzeczpospolita", budowa nowego mostu rozpocznie się w 2040 roku. Ma potrwać cztery lata. Prace są częścią większego projektu rozbudowy całego odcinka autostrady, co ma nastąpić w latach 2029-2047.

Most Europejski, jak przypomina dziennik, zbudowany został w latach 1959-1963 i jest kluczowym punktem na trasie, przez którą co roku przejeżdżają miliony pojazdów. Jego przebudowa doprowadzi do poważnych utrudnień w ruchu. Już teraz na autostradzie Brenner występują korki, szczególnie w weekendy i w okresie wakacji. Inwestycja i jej konsekwencje prawdopodobnie odbiją się też na branży transportowej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zbudował ogromny biznes. "Sami sobie robimy krzywdę"

Remont mostu Lueg

Po drugie, do 2030 r. przebudowany zostanie także most Lueg, nazywany austriackim cudem inżynierii.

Most przebiega przez Przełęcz Brennerską, na granicy z Włochami. Od 1 stycznia 2025 r. do ukończenia budowy nowej konstrukcji na moście przez większość dni będzie dostępny tylko jeden pas ruchu - informował pod koniec roku serwis trans.info.

Lueg o długości 1,8 km jest najdłuższym takim obiektem na autostradzie Brenner w górzystym regionie Tyrolu. Każdego dnia korzysta z niego średnio 32 tys. pojazdów. Konstrukcja ma 55 lat. Inwestycją zajmie się konsorcjum PORR i Strabag. Umowa opiewa na 217 mln euro.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: ASFINAG A 13 Luegbrücke

- Naszym celem jest szybkie zbudowanie nowego mostu, który spełnia najwyższe wymagania bezpieczeństwa i zapewnia niezawodne połączenie przez wiele dziesięcioleci, poprzez staranne planowanie i stosowanie najnowocześniejszych metod budowy - powiedział Klemens Haselsteiner, prezes Strabag.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(12)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Uppsala
3 tyg. temu
Też mamy zdolnych i wybitnych inżynierów, ale w Polsce nie dane jest im pole do rozwoju państwa. Tu rządzą bezmózgie kacyki partyjne, niszczące niezależne, twórcze jednostki:((
Abc
2 tyg. temu
Ufff za 15 lat chcą remont robić. Do tego czasu z 30-40 razy wpadnę na narty do Tyrolu Włoskiego.
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
lolek
3 tyg. temu
Zaczną budować w 2040 czyli za 15 lat. Mamy rozumieć, że info. o utrudnieniach wiąże się z rozpoczęciem wyburzania już w tym roku? Co to za info z d.?
przyPOminamy
3 tyg. temu
możecie wierzyć,albo nie,ale ta austriacka autostrada w trudnym górskim terenie,z mostami,tunelami i czym tylko, kosztowała za kilometr mniej,niż lepione w Polsce na płaskim i bez utrudnień terenie przez najbliższego wspólnika tuska, niejakiego nowaka,co jak za rękę go na MILIONACH zł łapówek służby złapały,to tusk powiedział,że to sprawa polityczna i przebierańcy w togach,nowaka wypuściły, więc KAŻDY,kto tuska popiera,za współudział w przestępstwie powinien beknąć
123
3 tyg. temu
Tak to się robi?? Plany na 16 lat naprzód??? Cieniasy - u nas dziś projekt , jutro przetarg, pojutrze budowa. Albo lepiej - sam projektuj i buduj! A efekty - każdy sam widzi!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (12)
Abc
2 tyg. temu
Ufff za 15 lat chcą remont robić. Do tego czasu z 30-40 razy wpadnę na narty do Tyrolu Włoskiego.
200 km/h slow
2 tyg. temu
Czyli Tiry lewym pasem?
przyPOminamy
3 tyg. temu
możecie wierzyć,albo nie,ale ta austriacka autostrada w trudnym górskim terenie,z mostami,tunelami i czym tylko, kosztowała za kilometr mniej,niż lepione w Polsce na płaskim i bez utrudnień terenie przez najbliższego wspólnika tuska, niejakiego nowaka,co jak za rękę go na MILIONACH zł łapówek służby złapały,to tusk powiedział,że to sprawa polityczna i przebierańcy w togach,nowaka wypuściły, więc KAŻDY,kto tuska popiera,za współudział w przestępstwie powinien beknąć
Loco
3 tyg. temu
Nasze inżyniery by to obmyśliły i wybudowały w 2 lata jak mawiała uzdolniona inaczej szydło polskie inżyniera są naj i tyle, i zaleją swoimi pomysłami świat - co widać
Uppsala
3 tyg. temu
Też mamy zdolnych i wybitnych inżynierów, ale w Polsce nie dane jest im pole do rozwoju państwa. Tu rządzą bezmózgie kacyki partyjne, niszczące niezależne, twórcze jednostki:((