Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Losik
|
aktualizacja

Czesi zyskają nową drogę nad Bałtyk. Limit prędkości: 120 km/h

73
Podziel się:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przed weekendem otworzyła oferty w przetargach na dwa odcinki trasy ekspresowej S11 w województwie wielkopolskim. Na brak zainteresowania GDDKiA nie może narzekać. A do wydania jest ok. 1,2 miliarda złotych.

Czesi zyskają nową drogę nad Bałtyk. Limit prędkości: 120 km/h
Budowa drogi ekspresowej zimą (na zdjęciu ilustracyjnym S6) (GDDKiA, GDDKiA)

Przetargi dotyczą 30 km drogi ekspresowej S11 między Ostrowem Wielkopolskim a Kępnem. Podzielono to na dwa odcinki realizacyjne, stąd też dwa postępowania. Każdy dotyczy zarówno projektu, jak i samej budowy. Poznański oddział GDDKiA deklaruje, że obie części trasy zostaną zrealizowane w 2029 r. Według planu - w pierwszej połowie.

"W ciągu 10 miesięcy od podpisania umów mają zostać opracowane projekty budowlane i złożone wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Zakładamy, że ich procedowanie zajmie siedem miesięcy, a na prace w terenie przypadną kolejne 22 miesiące. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca" - informuje GDDKiA.

19 ofert w dwóch przetargach na projekt i budowę S11

Do przetargu dot. odcinka S11 Przygodzice - Ostrzeszów Północ wpłynęło dziesięć ofert. Najniższą cenę zaoferowała firma Mirbud na kwotę ponad 549 mln, a najwyższą cenę zaoferowało Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor na kwotę ponad 680 mln zł.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Nauczycielka poszła na targi erotyczne. Tak zaczął się ogromny biznes

Budżet zadania wynosi natomiast blisko 501,38 mln zł, a zatem żadna propozycja się w nim nie mieści. Kierowców nie powinno jednak martwić, że GDDKiA zostanie zmuszona do ponownego ogłoszenia przetargu z tego powodu, ponieważ ma szansę zaoszczędzić w drugim postępowaniu.

Do przetargu ws. fragmentu Ostrzeszów Północ - Kępno Północ zgłoszono dziewięć ofert. Od tych samych firm, z tym że w pierwszym postępowaniu wystartowała spółka PORR, a w drugim nie. Łącznie wystartowało zatem 11 firm, z czego dwie w jednym konsorcjum.

Najniższą cenę na projekt i budowę odcinka Ostrzeszów Północ - Kępno Północ zaoferowała firma Budimex na kwotę ponad 588 mln zł, a najwyższą cenę zaoferowało Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor na kwotę ponad 716 mln zł. W tym przypadku budżet zadania wynosi nieco ponad 696,76 mln zł.

Tak ma wyglądać droga S11 Ostrów Wielkopolski - Kępno

"Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej (po dwa pasy ruchu w obu kierunkach, z pasem awaryjnym, a także rezerwą terenu pod rozbudowę do trzech pasów) w terenie powinna rozpocząć się w IV kwartale 2026 r." - informuje poznańska GDDKiA.

W ramach inwestycji przebudujemy istniejące drogi na odcinkach kolidujących z drogą ekspresową, powstaną również odcinki dróg lokalnych oraz infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Przy obiektach inżynierskich powstaną przejścia dla dużych i średnich zwierząt. Ponadto zbudujemy ponad 30 przejść dla małych zwierząt i płazów. Przewidujemy także budowę ekranów akustycznych oraz zbiorników retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych" - wymienia inwestor.

Droga S11 docelowo prowadzić będzie od Koszalina przez Piłę do Poznania. Od stolicy Wielkopolski na południe, praktycznie tym samy ciągiem, ale trasą S5 kierowcy dojadą do Wrocławia, a tam - dalej na południe - autostradą A8 i drogą S8 po zakończeniu wszystkich inwestycji dotrą przez Kłodzko do granicy z Czechami.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(73)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Mariusz
1 tyg. temu
nie wiedziałem że Czesi też mają baltyk.... muszę przestudiować na nowo mapę widocznie coś się zmieniło może aneksja ...??
darek p.
1 tyg. temu
Może i zrobią. Dla przypomnienia S11 na północy zaczyna się w Kołobrzegu a nie Koszalinie.
Sprawdzam
1 tyg. temu
Pepiki jakoiś się nie śpieszą po swojej stronie granicy ! Nasze nowe drogi kończą się w polu .
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
feniks
1 tyg. temu
dlaczego S11 nie laczy sie z wezlem Pyrzowice?? Jedyne rozsadne rozwiazanie tam juz gotowy wezel czeka na podlaczenie
przypominamy:
1 tyg. temu
ta droga już wiele lat temu przez PiS zaplanowana i wszelak dokumentacja i już na wielu odcinkach budowana + kasa na nią przez PiS załatwiona,a korzyści np. takie,ze Czesi zamiast w niemieckich portach przepłacać,to z polskich towar wyślą i nawet tusk tego nie zlikwiduje,bo za daleko to zaszło
Ślązak
1 tyg. temu
Żaden Czech nie będzie jeździł pomiędzy Kępnem, a Ostrowem Wlk. nad Bałtyk (Chyba, żeby zabłądził). To jest droga dla mieszkańców Wielkopolski. Czesi jeżdżą głównie S3 i S6 (z miasta Praha) lub A1 z Ostravy.lp
NAJNOWSZE KOMENTARZE (73)
Ciekawy
1 tyg. temu
Czesi wybuduja Polsce autostradę pod Poznaniem za friko?
Kartonland
1 tyg. temu
Dlaczego ja jadąc do Austrii 300km muszę kupić czeską winietę za 290CZK,a Czech jedzie 600 km nad Bałtyk za darmo?
Slawko z Pozn...
1 tyg. temu
Za mało, za wolno, za późno, za drogo.... Mam 60 lat i pewnie nie doczekam , ale jak Niebiosa pozwolą i doczekam, to już prawo jazdy mi zabiorą...
abc
1 tyg. temu
Za PiS niewiele budowano dróg żeby nie jezdzili Czesi Niemcy itd po Polsce
rozsądny Pola...
1 tyg. temu
Dla Czechów Słowaków powinny być winiety ! , tak jak u nich !
...
Następna strona