Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Robert Kędzierski
|

Dobra wiadomość dla mieszkańców południa. Zachodnia obwodnica Brzeska otwarta dla kierowców

6
Podziel się:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddała do użytku nowy, trzykilometrowy odcinek zachodniej obwodnicy Brzeska (około 50 km na wschód od Krakowa). Inwestycja stanowi pierwszy fragment planowanej sądeczanki i łączy rondo w Jasieniu przy DK94 z nowym rondem w Okocimiu przy DK75.

Dobra wiadomość dla mieszkańców południa. Zachodnia obwodnica Brzeska otwarta dla kierowców
Nowy odcinek DK75 gotowy (GDDKiA, GDDKiA)

Nowa trasa pozwoli na znaczące odciążenie centrum Brzeska, gdzie dotychczas przejeżdżało codziennie blisko 23 tysiące pojazdów. Kierowcy będą mogli teraz ominąć ruchliwe ulice Kościuszki, księdza Popiełuszki i Mickiewicza, co poprawi płynność ruchu w mieście.

Zrealizowana droga została wyposażona w dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. W ramach projektu powstał wiadukt o długości 40 metrów nad ulicą Pomianowską oraz dwa mosty nad rzeką Uszwicą. Zadbano również o infrastrukturę towarzyszącą, budując sześć przejść dla małych i średnich zwierząt.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Tusk nowym przywódcą Europy? "Mógłby to wygrać w pierwszej turze"

Infrastruktura i wyzwania techniczne

Realizacja inwestycji wymagała kompleksowej przebudowy instalacji podziemnych, w tym sieci energetycznej, sanitarnej, teletechnicznej, wodociągowej i gazowej. Szczególnie istotnym elementem jest specjalny zjazd w kierunku Szpitala Powiatowego, który będzie służył służbom ratunkowym.

Projekt uwzględnia przyszły rozwój infrastruktury drogowej. Na obu końcach trasy pozostawiono miejsce pod budowę estakad, które umożliwią bezkolizyjny przejazd kierowcom poruszającym się DK75 od autostrady A4, gdy powstanie dalsza część sądeczanki.

Trudności realizacyjne i koszty

Budowa obwodnicy napotkała szereg wyzwań technicznych, głównie ze względu na ukształtowanie terenu. Na odcinku zaledwie 3 kilometrów różnica wysokości wyniosła 50 metrów, co wymagało przeprowadzenia znaczących prac ziemnych. W Jasieniu wykopano 330 tysięcy metrów sześciennych ziemi, a wzdłuż rzeki wykorzystano 165 tysięcy metrów sześciennych gruntu do budowy nasypu.

Wykonawcą prac była firma Eurovia Polska, a całkowity koszt inwestycji wyniósł 117,5 miliona złotych. Projekt został zrealizowany w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku. Opóźnienia w realizacji były spowodowane trudnymi warunkami gruntowymi oraz przedłużającymi się pracami przy przebudowie sieci wodociągowej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(6)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
mgr. inż.
2 tyg. temu
Czyli PIS miał moc sprawczą. A tu obok wyświetla mi się nijaki Trela ględzący. Wstyd mi za takich absolwentów Politechniki Łódzkiej jak kolejny jej słuchacz- Joński. Kończyłem tę uczelnię , kiedy była bardzo dobrą Uczelnią Techniczną .
Marek
1 tyg. temu
Kiedy doczekamy się drogi ekspresowej Kielce Tarnów a potem Tarnów Krynica Zdrój
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
brawo
2 tyg. temu
dzięki PiS. Teraz doczekać upadku Rzadu Okupacyjnego Tüskena i powstanie wreszcie droga do Nowego Sącza.
Ostatnia pros...
7 dni temu
Wszystko fajnie,a tu połowa ludzi wyszprycowana .Dla kogo to budują??????
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
Ostatnia pros...
7 dni temu
Wszystko fajnie,a tu połowa ludzi wyszprycowana .Dla kogo to budują??????
Marek
1 tyg. temu
Kiedy doczekamy się drogi ekspresowej Kielce Tarnów a potem Tarnów Krynica Zdrój
brawo
2 tyg. temu
dzięki PiS. Teraz doczekać upadku Rzadu Okupacyjnego Tüskena i powstanie wreszcie droga do Nowego Sącza.
mgr. inż.
2 tyg. temu
Czyli PIS miał moc sprawczą. A tu obok wyświetla mi się nijaki Trela ględzący. Wstyd mi za takich absolwentów Politechniki Łódzkiej jak kolejny jej słuchacz- Joński. Kończyłem tę uczelnię , kiedy była bardzo dobrą Uczelnią Techniczną .