Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
bach
|
aktualizacja

Dostała horrendalny rachunek za wodę. Oto tłumaczenie wspólnoty

98
Podziel się:

Pani Karolina z Warszawy otrzymała rachunek za wodę na ponad 6 tys. zł, czyli kwotę 60 razy większą niż zwykle. Sprawę opisuje TVN24. Do kwestii odniosła się wspólnota mieszkaniowa, której księgowość uzasadnia drakońską podwyżkę niewłaściwym naliczaniem zużycia wody przez wiele lat wstecz.

Dostała horrendalny rachunek za wodę. Oto tłumaczenie wspólnoty
Wodomierz (East News, REPORTER)

Pani Karolina, właścicielka mieszkania w Warszawie, otrzymała rachunek za wodę na kwotę ponad 6 tys. zł. Jak relacjonuje TVN24, to aż 60 razy więcej niż dotychczasowe opłaty. Kobieta, mieszkająca na co dzień we Włoszech, wynajmuje swoje mieszkanie dwóm osobom. Wcześniej rachunki za wodę wynosiły ok. 100 zł.

- Trudno mi jest znaleźć czas na to, aby ciągle pisać do polskiej wspólnoty mieszkaniowej w sprawie absurdalnych rachunków za wodę. Ale to robię. Piszę odwołania, wydzwaniam do administracji, do księgowej, ale nie otrzymuję odpowiedzi innych niż to, że trzeba płacić, bo takie jest rozliczenie. 60-krotność tego, co płaciłam dotychczas - powiedziała w TVN24 kobieta.

Horrendalny rachunek za wodę. "Błędne odczyty wodomierza"

Pani Karolina chciała wyjaśnić problem. Od administracji, firmy Victus, usłyszała, że komplikacja wynika z błędnych odczytów wodomierza ciepłej wody, które były zaniżane od 2019 r. do maja 2024 r. W maju 2024 r. wymieniono wodomierze, co ujawniło rzeczywiste zużycie. Wtedy pojawił się rachunek "grozy" za wodę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Poszła do sklepu w Norwegii. Ceny tych produktów powalają na kolana

Administracja budynku tłumaczy, że rachunek obejmuje korektę za pięć lat wstecz. Małgorzata Górska, radca prawny i wspólnik Victus, wyjaśniła telewizji, że podczas wymiany wodomierzy w tym roku ten przypisany do mieszkania pani Karoliny został zdemontowany, odczytano jego stan i zapisano w protokole.

Jak precyzuje, "zimna woda od 2014 roku w lokalu zużywana była po około 30 metrów sześciennych, natomiast ciepła od 2014 roku do czerwca 2019 roku [...] po około 8-13,8 metrów sześciennych". W przypadku newralgicznego okresu zapisano zużycie na poziomie zaledwie 0-1 metra sześciennego ciepłej wody miesięcznie. Podano, że moduł przekazywał zaniżone stany z wodomierza ciepłej wody. - Właścicielka lokalu była obciążana przez ten okres bardzo niskimi opłatami za media - podkreśla w TVN24 Małgorzata Górska. Dopiero po wymianie wodomierza pomiary wróciły do normy.

Nie zmienia to faktu, że pani Karolina nie zgadza się z tak wysokim rachunkiem i planuje dalsze kroki prawne. Skonsultowała się z prawnikiem, który przyznał, że roszczenia związane z opłatami za wodę mogą ulec przedawnieniu po dwóch latach. Mimo to administracja domaga się zapłaty za pięć lat wstecz. Zaoferowała w tym celu "rozłożenie zaległości na 10 miesięcznych rat". Kobieta planuje zgłosić sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Podobne problemy z rachunkami za wodę zgłaszali inni mieszkańcy Warszawy. W niektórych przypadkach problemem były błędy instalacyjne lub wadliwe urządzenia. Pani Karolina podkreśla, że jej celem jest nagłośnienie sprawy i ochrona innych, którzy nagle otrzymają podobne "rachunki grozy".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(98)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Robert M.
miesiąc temu
Skoro był wadliwy wodomierz, więc nie można wykazać zużycia.
Prawda
miesiąc temu
Prawo nie działa wstecz-tak więc jest to działanie niezgodne z obowiązującym prawem
adam s.
miesiąc temu
UOKiK i tak nic nie zrobi ...
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
🤔🤔🤔
miesiąc temu
Super. Wspólnota co roku rozliczała zużycie wody i … było ok???! Bilansowało się??????
Tia
miesiąc temu
Wiedzą że wynajmuje i ma kase
DY,68
miesiąc temu
Jak zwykle za błędy urzędasów ma płacić obywatel. Kiedyś chodził cieć, spisywał stan liczników wody i było OK. ,teraz zachciało się im zdalnych odczytów liczników i takie są efekty a liczniki też nie wiadomo czy spełniają Polskie Normy czy to chiński badziew.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (98)
Gość
miesiąc temu
Sądzić się ze wspólnotą. Dodatkowo na radzie zaproponować, aby kosztami przegranej sprawy obarczyć zarząd, a nie członków wspólnoty. Wspólnota to nie spółdzielnia i można pewne rzeczy egzekwować.
-cki-
miesiąc temu
Jak zmniejszyłem radykalnie zużycie prądu, to przyjechali i zmienili mi licznik. Oszczędzałem dalej więc przyjechali sprawdzać czy nie kradnę. Czuję się obrażony.
-cki-
miesiąc temu
To nie nasza wina, że ich liczniki są niesprawne. A może zawyżają odczyty skoro są niesprawne?
Emeryt.
miesiąc temu
"..roszczenia związane z opłatami za wodę mogą ulec przedawnieniu po dwóch latach.". Mogą,tale nie muszą-kwestia uznaniowa!?Gbyby było:roszczenia związane z opłatami za wodę ulegają przedawnieniu po dwóch latach..." to co innego! Ja dostałem z Vectry rachunek tylko na 120zł. za ostatnie 12 m-cy (wymieniono dekoder,ale nie liczono opłaty za jego użytkowanie).
Obskurek
miesiąc temu
Róbcie zdjęcia tak licznika wody jak i prądu i gazu...przecież teraz wszyscy to potrafią, a fotka z datą i godziną może być bardzo przydatne.
...
Następna strona