Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|
aktualizacja

Dramatyczna sytuacja niemieckiej kolei. Pracę straci 30 tys. osób

26
Podziel się:

Niemiecka kolej zanotowała przez pierwsze sześć miesięcy 2024 roku stratę w wysokości 1,2 miliarda euro. Z tego powodu grupa Deutsche Bahn (DB) zdecydowała się na radykalny krok. W ciągu najbliższych pięciu lat DB zlikwiduje 30 tys. miejsc pracy - informuje "Deutsche Welle".

Dramatyczna sytuacja niemieckiej kolei. Pracę straci 30 tys. osób
Dramatyczna sytuacja niemieckiej kolei (Getty Images, SeanGallup)

W wyniku strajków, ekstremalnych warunków pogodowych, wyzwań na placach budowy oraz malejącego popytu, wyniki finansowe grupy Deutsche Bahn znacznie się pogorszyły w porównaniu z 2023 r. - podaje "Deutsche Welle". Z tego powodu DB zdecydowało się na redukcję etatów, która obejmie w sumie ok. 10 proc. zatrudnionych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zarobki w pierwszej pracy. Zapytaliśmy ludzi, ile powinny wynosić

Levin Holle, szef finansów w Deutsche Bahn przekazał, że na przestrzeni najbliższych pięciu lat została zaplanowana likwidacja około 30 tys. stanowisk pracy. Redukcja ta obejmie głównie stanowiska administracyjne, przy czym już na ten rok zaplanowano eliminację około 1,5 tys. miejsc pracy - czytamy.

- W przyszłości musimy pracować więcej z mniejszą liczbą ludzi - podkreślił Holle. Dodał, że cyfryzacja i automatyzacja mają umożliwić realizację procesów administracyjnych przez mniejszą liczbę pracowników.

Według Richarda Lutza, prezesa kolei, do końca roku spółka osiągnie przynajmniej dodatni wynik operacyjny, czyli przed potrąceniem odsetek i podatków, co będzie efektem zeszłorocznych inwestycji w infrastrukturę. W 2024 roku Deutsche Bahn oczekuje znacznych dotacji od rządu federalnego. Obroty grupy DB osiągnęły 22,31 miliarda euro.

Kłopoty niemieckiej kolei

Mimo to, spółka wskazuje, że na słabe wyniki wpłynęły czynniki zewnętrzne. Prezes Deutsche Bahn zaznaczył, że niespotykanej dotąd skali ekstremalne zjawiska pogodowe doprowadziły infrastrukturę kolejową do granic jej możliwości, pogarszając sytuację operacyjną i finansową zarówno w transporcie pasażerskim, jak i towarowym. Dodał, że sytuację pogorszyły również strajki i katastrofy, jak ta w tunelu Rauhebergtunnel.

Kolejnym czynnikiem była zmniejszona liczba pasażerów korzystających z oferty DB. W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku z pociągów dalekobieżnych skorzystało 64,2 miliona pasażerów, co stanowi spadek o sześć procent w porównaniu do pierwszej połowy 2023 roku.

Jak podkreśla "Deutsche Welle", czerwiec był szczególnie trudnym miesiącem – w kilku regionach wystąpiły powodzie, uszkodzenia zapór oraz osunięcia ziemi, co miało negatywny wpływ na transport kolejowy. Blisko co drugi pociąg był opóźniony o co najmniej sześć minut, a wskaźnik punktualności spadł do 52,9 procent. Jednocześnie czerwiec okazał się najbardziej pracowitym miesiącem w historii kolei, głównie ze względu na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(26)
WYRÓŻNIONE
Marcin
4 miesiące temu
"Zwolnienia głównie w administracji" - I to jest właściwa diagnoza. W dobie digitalizacji, administracja spokojnie może zostać odchudzona. Natomiast w naszym Cargo ostatnie osiem lat nierządów to istny napad PiSowskich hunów na spółkę. Gdzie jak stonka obleźli stołki i doili, niszczyli i kradli, aż do jej ruiny. A dzisiaj konsekwencje tej rozpurduchy ponoszą zwykli pracownicy którzy poświęcili tej firmie większość swojego życia.
Fdsdf
4 miesiące temu
Unia wybrała kurs kolizyjny własnych gospodarek, dla jakiegoś durnego resetu i przepoczwarzenie się w jakąś orwelowską utopię
BERLINER
4 miesiące temu
BERLIN - POLACY - Niemców już nie ma - Jedynie z nazwy - Niemcy żadnym przykładem dla Polski - Byliśmy u rodziny na Urlopie w Jeleniej Górze - Niemcy w niektórych sprawach, już są za Polską 10 lat a zaopatrzenie w sklepach, różnorodność towarów a zwłaszcza żywności, smakowo to 20 lat za Polską - W Niemczech w sklepach za te ostanie 20 - 25 lat, to tylko pułki zmienili - W Polsce wszędzie widać nowoczesność, na przystankach, na chodnikach, czysto, papierka nie znajdziesz - Berlin, Neukölln według Jeleniej Góry jest śmietnikiem - Nie ma żadnych śpiących na materacach w centrach, pod sklepami, nie ma czegoś jak tu, stoją pod, sklepami, bankami, nachalnie po chodnikach z kubeczkami - NIEMCY Funkcjonują jedynie tylko jeszcze, mają tanią siłę roboczą, kilka Milionów, pracują za 50 % stawki po 14 - 16 godzin, soboty, niedziele i na czarno - Teraz w Niemczech jazda pociągiem to jest jedna wielka Katastrofa - Fałszywe, nieaktualne informacje, spóźnienia, tłumy w wagonach, bez żadnej klimatyzacji
NAJNOWSZE KOMENTARZE (26)
Realista
4 miesiące temu
Zgnoją PKP Cargo poprawi im się.Już Donald się postara. Będzie na dopłaty do ,, osobówki "
Adamo
4 miesiące temu
A przecież mają klimat ticket ,jazda prawie za darmo pociagami i co??? Kolejny komunistyczny pomysł topi kolejnego pracodawcę.
Marcin
4 miesiące temu
"Zwolnienia głównie w administracji" - I to jest właściwa diagnoza. W dobie digitalizacji, administracja spokojnie może zostać odchudzona. Natomiast w naszym Cargo ostatnie osiem lat nierządów to istny napad PiSowskich hunów na spółkę. Gdzie jak stonka obleźli stołki i doili, niszczyli i kradli, aż do jej ruiny. A dzisiaj konsekwencje tej rozpurduchy ponoszą zwykli pracownicy którzy poświęcili tej firmie większość swojego życia.
Czytelnik
4 miesiące temu
A co na to Agnieszka Gozdyra ?
DDR
4 miesiące temu
@BetonPO Gorzej oni mają swoje Spurki i Jachiry przy których Donald to mąż stanu
...
Następna strona