Konrad Gałan, prezes Galan Logistics, wskazuje, że podwyżka maut oznacza dodatkowe 200 euro na trasie Czechy-Rostock. Jest pewny, że to przełoży się na wzmożony ruch do terminalu w Świnoujściu, gdzie promy odpływają już co 4 godziny - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Port oraz operatorzy promowi w Szczecinie już przygotowują się na boom. Jak informuje dziennik w październiku uruchomiono nowy terminal promowy, który jest w stanie obsługiwać jednostki o długości do 270 m. Przebudowano tory kolejowe na zapleczu stanowisk promowych nr 4 i 5. Powstała również nowa estakada nad stacją kolejową Świnoujście, która połączyła zaplecze z terenem terminalu. Koszt inwestycji wyniósł 185 mln zł.
Promy Unity Line, Polferries i TT Line odpływają ze Świnoujścia do Ystad i Trelleborga. Prom budowany we Włoszech uzupełni flotę Polferries na linii Świnoujście-Ystad na przełomie II i III kwartału 2024 roku. Program Batory, realizowany w polskiej stoczni, przebiega zgodnie z harmonogramem. Statek dla PŻB zostanie oddany jako trzeci w kolejce w 2027 roku - informuje "Rzeczpospolita".
Budowa nowych dróg. To szansa dla Świnoujścia
Jak czytamy w dzienniku, dobrą wiadomością dla Świnoujścia i jego terminalu jest budowa drogi D11 w Czechach, która połączy ten kraj poprzez drogę ekspresową S3 ze Świnoujściem. Minister transportu Czech, Martin Kupka, dotrzymał słowa i pomimo 2-letniego opóźnienia rozpoczął inwestycje.
Wykonawcą jest Budimex, a minister infrastruktury Andrzej Adamczyk jest przekonany, że firma sprawnie poprowadzi tę inwestycję. Zakończenie budowy D11 planowane jest na 2027 rok. GDDKiA buduje odcinek Troszyn-Świnoujście długości 33 km, który będzie gotowy w przyszłym roku. Podobnie jak ostatni odcinek S3 w woj. dolnośląskim Bolków-Kamienna Góra długości 16 km - czytamy w dzienniku.