Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Miliarder na wojnie z gigantem. "Drastyczne przekroczenie granic"

20
Podziel się:

- Istnieją granice wykorzystywania osób i danych osobowych w mediach społecznościowych. W tym przypadku zostały one drastycznie przekroczone - powiedział we wtorkowym "Pulsie Biznesu" prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. W sierpniu UODO zakazał Mecie, właścicielowi Facebooka i Instagrama, publikacji wizerunku Omeny Mensah i jej męża Rafała Brzoski, prezesa InPostu.

Miliarder na wojnie z gigantem. "Drastyczne przekroczenie granic"
UODO wydał decyzję zakazującą Mecie publikacji wizerunku Omeny Mensah i jej męża Rafała Brzoski (PAP, FOTON/PAP)

Rafał Brzoska i jego żona Omenaa Mensah padli ofiarami dezinformacji. Na należącej do Marka Zuckerberga platformie pojawiły się fake newsy o pobiciu i śmierci małżonki prezesa InPostu. Miliarder wytoczył przeciwko Mecie prawne działa. W sierpniu ogłosił pierwszy sukces w sporze z gigantem.

"Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych wydał postanowienie, które tymczasowo (na trzy miesiące) zakazuje Meta wyświetlania reklam z wizerunkiem i danymi mojej żony Amma Omenaa Mensah na Facebooku i Instagramie na terenie Polski" - poinformował Brzoska na swoim profilu w serwisie LinkedIn.

"Prezes UODO stwierdził dalekie naruszenie czci i godności Omeny oraz brak poszanowania dla jej życia prywatnego i rodzinnego. Jak słusznie podkreślił Prezes, reklamy, które powielają tak drastyczne informacje, jak te o jej pobiciu, aresztowaniu, a nawet śmierci, mogą wywołać dotkliwe skutki w życiu i zdrowiu psychicznym Omeny oraz innych osób. Tym samym Prezes UODO uznał, że ta sytuacja wymaga pilnych środków i działań" - dodał biznesmen.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Polak przejął firmę logistyczną od Niemców, która dziś generuje ponad 2 miliardy zł przychodów.

Prezes UODO w opublikowanej we wtorek rozmowie z "Pulsem Biznesu" odniósł się do wydanej w sierpniu decyzji. Jak podkreśla Mirosław Wróblewski, "istnieją pewne granice wykorzystywania osób i danych osobowych w mediach społecznościowych". - W tym przypadku zostały one jednoznacznie i drastycznie przekroczone - stwierdził.

Zdaniem prezesa UODO decyzja "powinna doprowadzić do refleksji u takiego przedsiębiorcy jak Meta, że brak systemowych działań może skutkować decyzjami organów nadzorczych, nie tylko w Polsce".

Zarzucamy firmie Meta brak prawdziwej woli usuwania takich reklam. I jest to problem, z którym mierzą się również inne kraje - mówi Wróblewski.

Prezes UODO: scam źródłem zysku

Dodał, że przestępczy proceder "dotyczy osób znanych", jednak "bywa i tak, że anonimowa społecznie osoba staje się znana, bo jej zdjęcia zamieszczone w sieci zostały wykorzystane nielegalnie w reklamach".

- Moim celem jest skłonienie wielkich platform internetowych, na których dzisiaj toczy się życie społeczne, do poważnego i systemowego potraktowania tego typu zjawisk, które nazywamy scamem, stanowiących dla nich źródło zysku - wyjaśnia w "PB" Wróblewski.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(20)
WYRÓŻNIONE
Karmazyn
4 tyg. temu
gratuluje Panie Prezesie Brzoska. Ja na decyzje UODO czekałem 5 lat. Czekałbym dalej ale skarga do WSA spowodowała, że Prezes UODO podjął czynności. Panu się udało w ustawowe 30 dni. Niech ktoś jeszcze powie że wszyscy sa równi wobec prawa.
observator
4 tyg. temu
Firmą Meta powinny się zająć międzynarodowe trybunały i sądy najwyższe w poszczególnych krajach. Nie trzeba być specjalistą aby zauważyć ile nadużyć dzieje się w mediach społecznościowych należących do tej korporacji.
wiecie co
4 tyg. temu
by było gdyby to był zwykły obywatel.........
NAJNOWSZE KOMENTARZE (20)
Ews
4 tyg. temu
O co mu chodzi?
Dno
4 tyg. temu
Kasa i kasa wstyd tak żyć
Adler
4 tyg. temu
BUUUUUUHAHAHAHA
Bartek
4 tyg. temu
A co to kogo obchodzi jak płaci to piszą hipokryzja
slr
4 tyg. temu
to po co o nich piszecie i pokazujecie ich zdjęcie???

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.