Perspektywa rozbudowy portu w Gdyni w obliczu wyzwań związanych z transportem zboża i rosnącego popytu na transport drogą morską wpisuje się w plany dotyczące "Drogi Czerwonej". Zgodnie z podpisaną umową, prace przygotowawcze trwają - informuje GDDKiA.
"Droga czerwona" - najważniejsze założenia
Zgodnie z założeniami Droga Czerwona zapewni bezpośrednie połączenie Portu Gdynia z siecią dróg krajowych, w tym z trasą ekspresową S6.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nowy dwujezdniowy odcinek poprowadzi od Portu Gdynia do węzła Gdynia Chylonia w miejscu skrzyżowania ul. Morskiej z obwodnicą Trójmiasta.
- Istniejąca Trasa Kwiatkowskiego ma ograniczenia nośności i nie zapewnia dobrego połączenia dla ruchu ciężkiego z portem. Droga Czerwona takich ograniczeń nie będzie miała, poprawi dostępność do portu od strony lądu i zwiększy jego możliwości przeładunkowe i rozwojowe - informuje GDDKiA.
Droga Czerwona powstanie w standardzie wymaganym dla drogowej sieci TEN-T. Przewidziana została jako droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego), a z pozostałą siecią będzie skomunikowana poprzez pięć węzłów drogowych.
Inwestycja składać się będzie z trzech odcinków o łącznej długości ok. 9 km.
W październiku ubiegłego roku podpisano umowę na sporządzenie dokumentacji projektowej w ramach prac przygotowawczych. Projektantem są Mosty Katowice, które za sporządzenie dokumentacji otrzymają nieco pond 8 mln zł.