Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|
aktualizacja

Droga kosztowała miliardy. Kończy się w szczerym polu

132
Podziel się:

Droga ekspresowa S3 to kluczowy szlak łączący Pomorze Zachodnie z Czechami. Pomimo ukończenia kolejnego odcinka, czeska część autostrady D11, która ma się z nią połączyć, wciąż nie została rozpoczęta. Obecnie więc droga ta kończy się w szczerym polu - informuje portalsamorzadowy.pl.

Droga kosztowała miliardy. Kończy się w szczerym polu
Droga za miliardy kończy się w szczerym polu (GDDKiA, © Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl)

Droga ekspresowa S3 ma istotne znaczenie nie tylko dla Polski, ale i dla całej Europy. Łączy porty w Świnoujściu i Szczecinie z północnymi Włochami, przebiega przez Czechy i Austrię. W połowie tegorocznych wakacji Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddała do użytku nowoczesny, dwujezdniowy odcinek między Bolkowem a Kamienną Górą Północ - przypomina portalsamorzadowy.pl.

Ten 16-kilometrowy fragment trasy biegnie przez Sudety, a jego kluczowym elementem są dwa tunele - ten o długości około 2,3 km to najdłuższy tunel pozamiejski w Polsce.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Polak przejął firmę logistyczną od Niemców, która dziś generuje ponad 2 miliardy zł przychodów.

Na budowę czeskiej części drogi trzeba poczekać

Nowo otwarta część trasy przebiega przez województwo dolnośląskie. Koszt inwestycji wyniósł około 1,9 mld zł. To ostatni fragment trasy S3 w województwie dolnośląskim, który uzupełnia 436 km drogi ekspresowej od Troszyna w województwie zachodniopomorskim do Lubawki, przy granicy z Czechami.

Odcinek trasy od Kamiennej Góry do Lubawki został otwarty we wrześniu 2023 roku, ale problem pojawia się na końcu tej trasy - droga kończy się nagle, gdyż czeska autostrada D11, która ma połączyć się z S3, wciąż nie jest gotowa.

Na razie komfortowa jazda kończy się na węźle Lubawka. Kolejne 2600 metrów drogi jest co prawda wybudowane, ale przez kolejne lata będzie leżało odłogiem. Na nowiutki asfalt nie wjadą nie tylko kierowcy, ale nawet rolkarze, bo teren jest ogrodzony - informował kilka dni temu "Gazeta Wrocławska".

Budowa czeskiej części, mającej ponad 20 km długości, jeszcze się nawet nie rozpoczęła. Projekt przewiduje powstanie 28 mostów, 2 tunele i 3 przejazdy kolejowe. Opóźnienia wynikają z odwołań złożonych przez konkurentów od decyzji o wyborze wykonawcy.

- Czeska Dyrekcja Dróg i Autostrad (RSD) przewiduje zakończenie budowy przygranicznego odcinka autostrady D11 do 2027 roku - poinformował Szymon Piechowiak, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(132)
WYRÓŻNIONE
Grześ
4 tyg. temu
Patrz synu tu się kończy Polska, a tam dalej to już tylko Czechy 😂
Kamil
4 tyg. temu
Jak kończy się, przecież widać wyraźnie, że biegnie dalej, tylko drogą gruntową.
No tak,
4 tyg. temu
ale w kraju można nią jechać od granicy PL do Pomorza, prawda? Co mnie Czechy obchodzą, nie chcą, to nie mają drogi.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (132)
Krzys884
4 tyg. temu
Dla mnie luks bo mieszkam akurat w gminie Lubawka. Szybki dojazd nad morze i szybszy dojazd do pracy przy "kominie" pod Legnica wpadam na A4 i za 40 minut Granicą PL/ DE gdzie w niedzielne wieczory przez tych "auslanderow" musimy czekać ok 30 minut
Leo
4 tyg. temu
Niemcy nie wydały Czechom zgody do tej pory
Okej
4 tyg. temu
I gitara będzie elegancko dojechać kombajnem na pole...
pik
4 tyg. temu
Zbudowano odcinek autostrady , koszty to 1,9 mld a na CPK wydano 2,5 mld i rośnie trawa. Pis jak chce to potrafi.
Waldemar
4 tyg. temu
moja opinia do tekstu P. Przemysława Ciszka Zamieszanie wokół ważnego ropociągu ,,Państwo powinno zabezpieczyć tę inwestycje. Opinia. Cóż robi ten ,,RZĄD'' praktycznie, nie robi nic, jak nie zawiesza, to zamyka inwestycje, jest to działanie destrukcyjne, pewien rodzaj sabotażu gospodarczego rozciągniętego w czasie, żeby umykał nam z pola widzenia. Czego dotyczy, ano najważniejszych, strategicznych sektorów gospodarki narodowej, chociażby energetyki ( elektrownie atomowe) CPK, portu kontenerowego i wielu innych. Kto za tym stoi - Pan Donald Tusk, który otrzymuje nagrodę z Niemiec , niby to za przywracanie demokracji, praworządności i wartości. Jedne wielkie bzdety, bełkot i kolejne mydlenie oczu. Z nami Polakami tak się nie da pogrywać. Daremny wasz trud, słowa te skierowane do wszelkiego draństwa!!!!!!!!!!!!!!!. Pozdrawiam normalnych i tych którzy wejdą na tą drogę. cdn.
...
Następna strona