Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Droga kosztowała miliardy. Kończy się w szczerym polu. Inwestycja ma w końcu ruszyć

4
Podziel się:

Droga ekspresowa S3 to kluczowy szlak łączący Pomorze Zachodnie z Czechami. Przy granicy droga kończyła się w szczerym polu. Portalsamorzadowy.pl informuje jednak, że e Czesi zaczną budować brakujący odcinek ważnej trasy.

Droga kosztowała miliardy. Kończy się w szczerym polu. Inwestycja ma w końcu ruszyć
Otwarcie fragmentu trasy S3 między Bolkowem i Kamienną Górą (PAP)

Polska pod koniec lipca ukończyła budowę drogi ekspresowej S3 biegnącej od granicy z Czechami do Morza Bałtyckiego. Ostatnio otwarto szesnastokilometrowy odcinek przygraniczny, zawierający dwa tunele, łączący Bolków z Kamienną Górą.

Nasi sąsiedzi ruszą z wielką inwestycją

Droga ekspresowa kończy się teraz na granicy w Lubawce. Do tej pory nie miała połączenia po stronie czeskiej. Tam ma powstać autostrada D11 z Královca do Trutnova.

"Według ostatniej zapowiedzi RSD (Czeska Dyrekcja Dróg i Autostrad) przygraniczny odcinek autostrady D11, który połączy się z naszą drogą ekspresową S3, ma być gotowy w 2027 roku" - informuje PortalSamorzadowy.pl.

"W tym tygodniu ma zostać podpisana umowa pomiędzy RSD (Czeska Dyrekcja Dróg i Autostrad) a konsorcjum pięciu firm budowlanych na czele z MI Roads. Niedługo potem w Kralovcu nastąpi wyczekiwane od lat uroczyste rozpoczęcie budowy autostrady D11" - PortalSamorzadowy.pl cytuje Krkonossky.denik.cz.

Polska czeka na Czechy

Budowa autostrady D11 z Trutnova do granicy z Polską miała pierwotnie rozpocząć się pod koniec grudnia ubiegłego roku. Zwycięską firmę Budimex Dyrekcja Dróg i Autostrad (ŘSD) jednak wykluczyła na podstawie decyzji urzędu antymonopolowego i później odrzuciła zażalenia. Nowym zwycięzcą przetargu zostało konsorcjum firm MI Roads, Doprastav, Metrostav TBR, Subterra i Duna Aszfalt. Według ŘSD budowa 21-kilometrowego odcinka rozpocznie się jesienią tego roku. Zgodnie z pierwotnymi planami miał być gotowy w 2027 roku.

W przyszłym roku ma również rozpocząć się budowa prawie dwudziestokilometrowego odcinka D11 z Jaroměře do Trutnova za około 12 miliardów koron. ŘSD już wykupiło większość gruntów i złożyło wniosek o pozwolenie na budowę. Pod koniec roku chce ogłosić przetarg na wykonawcę. Odcinek ma być gotowy w 2028 roku. Przygotowania długo komplikowały spory z właścicielem gruntów w Kocbeřach, Petrem Holubcem, który odwołał się od decyzji o ustaleniu lokalizacji. Sądy jednak oddaliły jego skargi.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
WYRÓŻNIONE
wolrpesz
2 miesiące temu
Wandaluzja architektura niemiecka - znajdź w Google. Kiedyś to było nie do pomyślenia. Czesi przyjeżdżający do Polski śmiali się ze stanu naszej kolei, żartowali, że wiadukty wyglądają, jakby miały się zawalić. Kpili też z naszych dróg. A teraz to oni mogą pozazdrościć Polakom.
febu
2 miesiące temu
PiS za szybko wybudował a Czesi w tym czasie zajęci byli tematem jak zamknąć i zlikwidować kopalnię i elektrownię Turów w Polsce. No i stąd te opóźnienia.
mareg
2 miesiące temu
S3 nie została ukończona. Trwa przebudowa na dwupasmowy odcinka od okolic Troszyna do Świnoujścia. To blisko 40 km...
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
febu
2 miesiące temu
PiS za szybko wybudował a Czesi w tym czasie zajęci byli tematem jak zamknąć i zlikwidować kopalnię i elektrownię Turów w Polsce. No i stąd te opóźnienia.
wolrpesz
2 miesiące temu
Wandaluzja architektura niemiecka - znajdź w Google. Kiedyś to było nie do pomyślenia. Czesi przyjeżdżający do Polski śmiali się ze stanu naszej kolei, żartowali, że wiadukty wyglądają, jakby miały się zawalić. Kpili też z naszych dróg. A teraz to oni mogą pozazdrościć Polakom.
mareg
2 miesiące temu
S3 nie została ukończona. Trwa przebudowa na dwupasmowy odcinka od okolic Troszyna do Świnoujścia. To blisko 40 km...
rgr
2 miesiące temu
a co Polska miała czeskim pepiczkom budowac drogę