Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Julia Grzesiek
|

Dyrektor globalnej firmy mówi, dlaczego zaprasza kandydatów do pracy na lunch

8
Podziel się:

Choć Gonzalo Brujo objął funkcję globalnego dyrektora Interbrand stosunkowo niedawno, jego kariera w tej firmie rozwija się już od prawie dwóch dekad. Na łamach CNBC Make It doświadczony lider ujawnił wypracowane przez siebie strategie, których zastosowanie może znacznie ułatwić proces kompletowania zespołu i zarządzania zespołem.

Dyrektor globalnej firmy mówi, dlaczego zaprasza kandydatów do pracy na lunch
Aby sprawdzić, czy kandydat do pracy pasuje do zespołu, warto spędzić z nim trochę pracy, na przykład wyjść z nim na lunch - radzi dyrektor Interbrand. Fotografia ma charakter ilustracyjny i nie przedstawia Gonzalo Brujo (Getty Images, Gary Burchell)

Znalezienie najbardziej odpowiedniego kandydata wśród tysiąca zgłoszeń może być żmudnym zadaniem. Dobrze wie o tym Gonzalo Brujo, globalny dyrektor firmy Interbrand z prawie dwudziestoletnim doświadczeniem w budowaniu zespołów. Silny zespół tworzą przede wszystkim ludzie, którzy potrafią efektywnie się ze sobą porozumiewać. Jak ich znaleźć i jak nimi zarządzać? Poniżej zasady dobrego lidera, którymi kieruje się Gonzalo Brujo.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Czterodniowy tydzień pracy. Prof. Belka uderza w pomysł Tuska

1. Otaczaj się wspaniałymi ludźmi

Staraj się stworzyć zróżnicowany zespół: jak najbardziej eklektyczny, jak najbardziej międzynarodowy. Różnorodność jest ważnym elementem sukcesu – radzi Brujo w rozmowie z CNBC Make It.

Ważne jest, by sprawdzić, czy kandydat będzie w stanie odnaleźć się w danej firmie oraz wśród zatrudnionych tam pracowników. - Ta chemia między kandydatem a istniejącym już zespołem może być czasami ważniejsza niż to, co znajduje się w jego CV – podkreśla. Osobistą wskazówką dyrektora Interbrand, pomocną w ocenie dopasowania osoby starającej się o pracę, jest to, by poprzebywać trochę w jej towarzystwie.

Nie chodzi tylko o przegląd CV kandydata. Chodzi tutaj o spędzenie z nim czasu, pójście na kolację czy lunch — sugeruje Gonzalo Brujo.

2. Ucz się na swoich porażkach

- Wnioski z porażek są równie ważne jak te, które wyciągamy z osiąganych sukcesów – mówi doświadczony lider. Jeśli zidentyfikowałeś już problemy, nie ignoruj ich. W następnym etapie możesz zająć się ich rozwiązywaniem. Najważniejsze jest, by stale się rozwijać.

3. Wyjdź poza swoją branżę

- Jeśli chcesz być dobrym liderem, musisz interesować się także tym, co dzieje się w innych branżach – podkreśla Brujo. Taka postawa pozwoli ci rozwinąć dodatkowe umiejętności i poszerzyć swoje horyzonty. Nowe pomysły będzie można wykorzystać we własnym zespole.

4. Prowadź mądre przywództwo

Według Brujo "dobry lider działa, opierając się w 70 proc. na konsekwencji, a w 30 proc. na wprowadzaniu innowacji". Chodzi tutaj przede wszystkim o bycie konsekwentnym w dążeniu do osiągnięcia swoich celów. Mądre przywództwo zainspiruje pozostałych pracowników.

5. Przyjmij kulturę firmy

Lider powinien potrafić dostosować swoje postępowanie do wartości reprezentowanych przez daną firmę. Powinien też dobrze poznać i zrozumieć swój zespół. - W ostatecznym rozrachunku to pracownicy będą ambasadorami twojego sukcesu. Pracuj z nimi jak najwięcej, by upewnić się, że twoje strategie działają – radzi dyrektor Interbrand.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
rekrutacja
praca
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
Asia
2 lata temu
Z góry wiadomo, że tego rodzaju rekruter w knaajpie, nie przyjmie do pracy lepszego od siebie. Żałosne.
podatnik
2 lata temu
To się nazywa odgrzany kotlet!
Praktyk
2 lata temu
Wszystkie te punkty to bajki znane i używane w korpo od wielu lat. Jedynie szaman od bajki jest nowy. Z czasem zostanie zastąpiony kolejnym nowym szamanem.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
ngo
2 lata temu
zaby nazrec sie za firmowe pieniadze
Asior
2 lata temu
Zawsze kiedy chce poprawić sobie humor idę coś zjeść do warszawskiego miejsca w ktorym stołują sie garniturowi pracownicy korporacji. Zabawne jest to jak trzymają sztućce i od razu widać ze są w pierwszym pokoleniu rodzinie ktore zaczęło operować nożem i widelcem.
Jaja
2 lata temu
Uwielbiam jak Polacy nieudolnie ściągają pomysły zza granicy. Siedzę w McDonaldzie a za mną facet przeprowadza rozmowy rekrutacyjne. Żałosne. Jakby mnie rekruter zaprosił na rozmowę do maca od razu podziękowałabym za rozmowę.
Stary, zniech...
2 lata temu
Nie kandyduje do firm które wstydzą się pisać w ogłoszeniu wynagrodzenie a zamiast tego piszą jakieś pindoly, typu praca w młodym ambitnym zespole. Nawet w lancz nie kandyduje do takich.
Praktyk
2 lata temu
Wszystkie te punkty to bajki znane i używane w korpo od wielu lat. Jedynie szaman od bajki jest nowy. Z czasem zostanie zastąpiony kolejnym nowym szamanem.