Konsultacje rozpoczęły się w sierpniu i miały trwać do końca października, ale na prośbę partnerów branżowych przedłużono ten proces o półtora miesiąca. Do końca lutego potrwa ich analiza – informuje PAP.
- Zależało nam na włączeniu przyszłych użytkowników, operatorów, dostawców dla nowego lotniska już na początkowym etapie planowania. Po reakcji rynku widać, że cel zrealizowaliśmy bardziej niż w 100 proc. Im lepsze i bardziej wszechstronne planowanie, tym mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia błędów podczas realizacji – powiedział dyrektor komunikacji CPK Konrad Majszyk.
Udało się. Uwagami podzieliły się m.in. Polska Grupa Lotnicza (PGL), w skład której wchodzą LOT, LOT AMS, LS Airport Services; Polska Agencja Żeglugi Powietrzne (PAŻP); Lotnicze Pogotowie Ratunkowe, Poczta Polska, Orlen, Lotos, PERN, Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej (IMGW), Straż Graniczna, , Urząd Transportu Kolejowego (UTK); a także firmy: wykonawcze, projektowe, logistyczne.
CPK będzie projektowany i budowany jako "greenfield", czyli od podstaw.
- Dzięki tym konsultacjom będziemy w stanie stworzyć lotnisko "na wymiar" czyli z uwzględnieniem oczekiwań i potrzeb partnerów branżowych" – wskazał Majszyk.
W ramach pierwszego etapu lotniska powstaną dwie równoległe drogi startowe o przepustowości do 90 operacji na godzinę - ponad dwa razy więcej niż obecnie na Lotnisku Chopina. Rocznie daje to zdolność obsłużenia do 45 mln pasażerów. Docelowo możliwa jest budowa dwóch kolejnych dróg startowych i zwiększanie przepustowości, jeśli będzie takie zapotrzebowanie rynkowe.
Spółka CPK planuje lotnisko na terenie gmin: Baranów, Teresin i Wiskitki – między Warszawą i Łodzią. To obszar w większości rolniczy, w dużym stopniu niezabudowany.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl