Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|
aktualizacja

Dzięki decyzji Francuzów Polska wysyła w świat komunikat: specjalizujemy się w produkcji aut dostawczych

11
Podziel się:

Decyzja Francuzów o produkcji w Gliwicach dużych aut dostawczych może umocnić pozycję Polski na liście ważnych producentów tego rodzaju samochodów. Z taśm w Gliwicach ma ich zjeżdżać nawet 100 tys. rocznie.

Fabryka w Gliwicach jest bardzo dobrze oceniana przez Francuzów
Fabryka w Gliwicach jest bardzo dobrze oceniana przez Francuzów (East News, LESZEK ZYCH/REPORTER)

Jeszcze w tym roku rozpocznie się rozbudowa należącej do PSA fabryki Opla w Gliwicach. PSA nie podaje wartości całej inwestycji, ale szacuje się, że nakłady na dostosowanie jej do nowej produkcji sięgną 200-250 mln euro – informuje "Rzeczpospolita".

Już wkrótce z taśm produkcyjnych zjeżdżać będą duże auta dostawcze– prawdopodobnie klasy Peugeota Boxera lub Citroena Jumpera. "Rz" przypomina, że PSA zapowiedziało niedawno, że chce zwiększyć swój udział w europejskim rynku samochodów dostawczych, a zakład w Gliwicach ma się stać ważnym elementem tej strategii.

Co z Astrą V, która jest w Gliwicach wytwarzana od 2015 r.? Będzie produkowana zapewne do 2022 r., a później, jak spekulują niemieckie media, może zostać przeniesiona do Ruesselheim.

Zobacz także: Obejrzyj: Poznań Motor Show 2019. Relacja z największych polskich targów

Francuzi są bardzo zadowoleni z funkcjonowania fabryki w Gliwicach. W rozmowie z gazetą prezes PSA Carlos Tavares pochwalił zarząd i załogę.

Uruchomienie nowego rodzaju produkcji w Gliwicach ma ogromne znaczenie. Z jednej strony buduje pozycję Polski jako producenta samochodów dostawczych, z drugiej zabezpiecza przyszłość zakładu i tworzy szanse dla nowych kooperantów – czytamy w "Rz".

I całkiem niewykluczone, że pomoże Polsce wypracować nowa specjalizację: produkcję samochodów dostawczych. Z taśm produkcyjnych w Poznaniu wyjeżdżają VW Transporter i Caddy, z Wrześni – VW Craftery i MAN TGE, a to już silna baza.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(11)
WYRÓŻNIONE
Mat
6 lat temu
Gdyby udało namówić się jeszcze Japończyków, żeby u nas produkowali i Włochów, to można będzie mówić o sukcesie. To jest bardzo fajna specjalizacja, daje większy rozwój niż produkcja osobówek.
Bogdan
6 lat temu
Dziwiłbym się gdyby byli niezadowoleni. W sąsiednim artykule, piszecie że we Francji, Danii albo Niemczech musieliby zapłacić pracownikowi od 35 do 50 euro. W Polsce natomiast tylko około 10. Naprawdę trudno być niezadowolonym w takim przypadku.
buc
6 lat temu
Szkoda, że żadne rodzime rozwiązanie w tej "specjalizacji" nie powstaje.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (11)
Juztoslyszale...
6 lat temu
PSA nie dba o pracowników strategicznych którzy nakręcają caly ich biznes to na pewno zadba o tych taśmy. Zapewne powstanie albo juz powstała w Gliwicach nowa agencja pracy z ukierunkowaniem na wschodnich "eksprtów". Nie róbcie ludziom z głów siana, Polska to trzeci świat dla Europy i to sie nigdy nie zmieni.
Rafał
6 lat temu
Z czego się cieszyć. W Polsce zaczyna się produkcje samochodów dostawczych gdzie nie ma nsjwyższych technologii, zwykłe blaszaki. Rozumiem produkcje samochodu wyższej klasy.
jan niewybred...
6 lat temu
Brawo!
LL
6 lat temu
Przecież Opel to teraz Chiny.
Bogdan
6 lat temu
Dziwiłbym się gdyby byli niezadowoleni. W sąsiednim artykule, piszecie że we Francji, Danii albo Niemczech musieliby zapłacić pracownikowi od 35 do 50 euro. W Polsce natomiast tylko około 10. Naprawdę trudno być niezadowolonym w takim przypadku.