- Jeśli chodzi o ekspansję na Słowacji, to mówimy o działalności od zera, nie ujawniamy na razie zbyt wiele - powiedziała w październiku Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins.
Jeronimo Martins inwestuje u naszego sąsiada
Jak wyjaśniła, będzie to ekspansja Biedronki, w oparciu, o jej model biznesowy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Spoty reklamowe i komunikacja pracowników Jeronimo Martins Slovensko sugeruje, że Biedronka na Słowacji będzie nazywać się tak samo jak w Polsce. Obecnie sieć intensywnie poszukuje pracowników m.in. działu produktów świeżych, a swoją rekrutację uzupełnia spotem informującym o dostępności słowackich produktów w Polsce" - czytamy na serwisie wiadomoscihandlowe.pl
Biedronka do polskich sklepów wprowadziła niedawno słowacką markę produktów "SK Špeciality".
Dino goni Biedronkę. Wyniki lepsze od oczekiwań
— Biedronka to od lat marka znana mieszkańcom północnej Słowacji, którzy regularnie przyjeżdżają tam na zakupy. Dla mieszkańców Bratysławy czy południa kraju było to jednak do tej pory zupełnie nieznane — mówi w rozmowie z portalem Business Insider František Kvarda z dziennika "Hospodárske Noviny".
— Słowacja ma nowy rząd, a nowy minister rolnictwa Richard Takáč powiedział już, że jego zdaniem polski dyskont zaleje Słowację polskimi produktami. Według Takáča zmniejszy się udział naszej żywności w sieciach handlowych i "będzie duży nacisk na polskie produkty" — dodaje Kvarda.
Przychody sieci Biedronka wzrosły po trzech kwartałach 2023 r. w krajowej walucie o 21,7 proc. rdr do 15,8 mld euro, a w III kwartale sprzedaż wzrosła o 17,4 proc. do 5,5 mld euro. Sprzedaż LFL wzrosła o 17,8 proc. po 9 miesiącach i o 12,8 proc. w III kwartale.