Mowa o dwóch odcinkach drogi ekspresowej S12: Piaski – Dorohucza oraz Chełm – Dorohusk. Łącznie będą miały długość 33 km.
Jak czytamy w informacji GDDKiA, przetargi na wyłonienie wykonawców ogłoszono jesienią ubiegłego roku. W postępowaniu na realizację odcinka Piaski – Dorohucza wpłynęło 10 ofert, a najkorzystniejszą, opiewającą na ok. 358 mln zł złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Oferta tej firmy, o wartości 1 mld zł, została również wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka Chełm – Dorohusk (wpłynęło 12 ofert).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wykonawca będzie miał 39 miesięcy na realizację inwestycji, nie wliczając w to okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca. Zakończenie prac planowane jest w 2027 roku.
Nowe odcinki S12
GDDKiA poinformowała, że trasa będzie przebiegać po nowym śladzie, przecinając obszary rolnicze oraz omijając tereny zurbanizowane i cenne przyrodniczo.
Odcinek Piaski – Drohucza o długości 9,8 km zaczynać się będzie na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowane w ramach planowanej budowy drogi S17 Piaski–Łopiennik. Z kolei początek odcinka Chełm - Dorohusk (23 km) zaplanowano w miejscowości Srebrzyszcze, gdzie ekspresówka przetnie istniejącą DK12.
"Droga ekspresowa S12 między Piaskami a przejściem granicznym w Dorohusku będzie liczyć ok. 75 km. Dla odcinka Dorohucza – Chełm trwa jeszcze obligatoryjna kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Natomiast dla obwodnicy Chełma Wojewoda Lubelski niedawno wydał decyzję zezwalającą na realizację inwestycji drogowej. Rozpoczęcie prac, które realizowała będzie firma Strabag, planowane jest w połowie roku", czytamy na stronie GDDKiA.