Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Marcin Walków
|
aktualizacja

Emirates rozpychają się w Europie. Chcą wozić nie tylko pasażerów

4
Podziel się:

Emirates SkyCargo otwierają nowe, cotygodniowe połączenie towarowe między Kopenhagą i Dubajem. Do tej pory ładunki przewoziły w luku samolotów pasażerskich, ale liczba wysyłanych towarów z Danii wzrosła o 20 proc., dlatego opłaci się wysłać osobno samolot cargo.

Emirates rozpychają się w Europie. Chcą wozić nie tylko pasażerów
Emirates SkyCargo to spółka-córka linii lotniczych Emirates (GETTY, NurPhoto)

"W ostatnim roku obrotowym linie Emirates SkyCargo odnotowały znaczny wzrost wolumenu towarów wysyłanych z Danii ­– o ponad 20 proc. – głównie dzięki przesyłkom farmaceutycznym. Kopenhaga stała się północnym węzłem logistyki farmaceutycznej w Europie ze względu na rozwój branży biomedycznej oraz dostępną w tym miejscu dostosowaną infrastrukturę chłodniczą" - czytamy w komunikacie przewoźnika.

Jeden frachtowiec Emirates SkyCargo - Boeing 777F - zabierze każdorazowo na pokład do 85 ton ładunku. Do Kopenhagi przyleci w środy o godz. 12.35, a w drogę powrotną wystartuje o godz. 15.05 czasu lokalnego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Oto co kryje największy samolot pasażerski na świecie

Emirates SkyCargo. Wyniki finansowe i rozwój floty

Emirates SkyCargo obsługują połączeniami towarowymi 11 miast w Europie i wykonują do nich 38 rejsów tygodniowo. Wykorzystują też luki bagażowe 485 lotów pasażerskich tygodniowo samolotami Emirates.

Przez pierwsze sześć miesięcy roku finansowego 2024-2025 linie Emirates SkyCargo przewiozły 1 mln 198 tys. ton ładunków, czyli o 16 proc. więcej niż rok wcześniej. "Przyczyniły się do tego m.in. zamówienia z chińskich platform e-commerce oraz wzrost wolumenu przesyłek do Dubaju" - poinformował przewoźnik.

Emirates SkyCargo odebrały w tym czasie nowego Boeinga 777F i wynajęły dwa samoloty Boeing 747F w ramach umowy wet-lease. Przewoźnik złożył też zamówienie na 10 kolejnych frachtowców z rodziny B777F. W jego flocie są zarówno fabrycznie nowe samoloty towarowe, jak i maszyny przechodzące konwersję, czyli proces adaptacji samolotu pasażerskiego do przewozu wyłącznie ładunków. Do końca 2025 r. flota frachtowców Emirates SkyCargo ma liczyć 17 maszyn.

oprac. Marcin Walków, dziennikarz i wydawca money.pl

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Janusz N.
3 tyg. temu
Wszystkie nieunijne linie są na wygranej pozycji. Mają w poważaniu kołchozowe sankcje i do Azji latają najprostszą możliwą trasą. Nie muszą latać na około. To odbija się wybitnie na cenach. Do tego linie te nie są objęte w takim samym stopniu szaleństwem klimatycznym Brukseli, więc wygrywają podwójnie. Eurokołchoz to grabarz europejskiej gospodarki.
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
dondol
2 tyg. temu
Dubaj - największy niszczyciel planety!!!! na pustyni wywołują deszcze ! a u nas zmiany klimatu. Ale o tym się nie mówi.
Znafca
2 tyg. temu
Już pracują nad nowym połączeniem Warszawa Budapeszt, bo PiSowska sekta zrozumiała że San Escobar nie da im to co Orbana Węgry i ewakuacja pewna już niebawem
Lucyfer
3 tyg. temu
Czy to znaczy ze oprocz Thyfuska beda wozili tez jego walizke z lapowkami? A tusk myslal ze samoloty tylko woza jego niemiecki arsch.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
Znafca
2 tyg. temu
Już pracują nad nowym połączeniem Warszawa Budapeszt, bo PiSowska sekta zrozumiała że San Escobar nie da im to co Orbana Węgry i ewakuacja pewna już niebawem
dondol
2 tyg. temu
Dubaj - największy niszczyciel planety!!!! na pustyni wywołują deszcze ! a u nas zmiany klimatu. Ale o tym się nie mówi.
Lucyfer
3 tyg. temu
Czy to znaczy ze oprocz Thyfuska beda wozili tez jego walizke z lapowkami? A tusk myslal ze samoloty tylko woza jego niemiecki arsch.
Janusz N.
3 tyg. temu
Wszystkie nieunijne linie są na wygranej pozycji. Mają w poważaniu kołchozowe sankcje i do Azji latają najprostszą możliwą trasą. Nie muszą latać na około. To odbija się wybitnie na cenach. Do tego linie te nie są objęte w takim samym stopniu szaleństwem klimatycznym Brukseli, więc wygrywają podwójnie. Eurokołchoz to grabarz europejskiej gospodarki.