Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Jest ważna decyzja ws. Izery. Wiadomo, co z fabryką

227
Podziel się:

ElectroMobility Poland (EMP) otrzymało pozwolenie na budowę fabryki polskiego samochodu elektrycznego Izera – informuje "Auto Świat", które dotarło do odpowiednich dokumentów.

Jest ważna decyzja ws. Izery. Wiadomo, co z fabryką
Pierwotny projekt Izery (Izera)

"Fabryka będzie budowana w dwóch etapach. Pierwszy, którego dotyczy pozwolenie, przewiduje powierzchnię zabudowy 169 tys. m2. Docelowo, po zakończeniu dwóch etapów, fabryka ma mieć roczną zdolnością produkcyjną 300 tys. samochodów" - informuje "Auto Świat".

Fabryka Izery. Budowa może wystartować

Teraz decyzja należy do rządu, jeżeli da zielone światło, to inwestycja może ruszyć.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dlaczego studio z Litwy, pracujące dla Atari, przywozi 50 pracowników na konferencję do Poznania?

"Auto Świat" informuje, że zakończył się także audyt spółki EMP. "Był bardzo szczegółowy, dotyczył każdego aspektu działalności i nie wykazał żadnych nieprawidłowości oprócz tych, o których w ubiegłym roku można było przeczytać we wnioskach z kontroli NIK, która również sprawdzała spółkę EMP. Wówczas jedynym zarzutem były opóźnienia" - informuje "Auto Świat".

W marcu 2024 r. ElectroMobility Poland wybrała generalnego wykonawcę fabryki Izery - firmę Mirbud. Strony podpisały list intencyjny warunkujący podpisanie umowy uzyskaniem przez EMP zgód korporacyjnych. Współpraca ma zostać potwierdzona odrębną umową o generalne wykonawstwo inwestycji po uzyskaniu przez spółkę EMP zgód korporacyjnych.

Według EMP wybór generalnego wykonawcy i podpisanie stosownych umów umożliwiłyby uruchomienie masowej produkcji samochodów do połowy 2026 r. Dotąd spółka deklarowała uruchomienie produkcji polskiego elektryka w grudniu 2025 r., a sprzedaż - w 2026 r.

ElectroMobility Poland SA powstała w październiku 2016 r. jako spółka czterech kontrolowanych przez państwo koncernów energetycznych: PGE, Energi, Enei oraz Tauronu. Obecnie większościowym akcjonariuszem jest Skarb Państwa, który ma 90,8 proc. akcji; pozostali akcjonariusze, czyli PGE, Enea, Turon i kontrolowana przez Orlen Energa mają po 2,3 proc. udziałów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(227)
WYRÓŻNIONE
nikt
6 miesięcy temu
To nie fabryka tylko montownia chińskich aut za pieniądze polskich podatników. Reszta się zgadza.
Borys
6 miesięcy temu
Ruszać z kopyta i nie czekać .Niemcy nie sprzedają swoich elektryków bo są kosmicznie drogie. Ta fabryka da technologię i tysiące miejsc pracy także dla kooperantów.W Polsce produkowane są wszystkie części.POWODZRNIA I MADREGO PREZESA
ronkur
6 miesięcy temu
Jeśli będzie miał przyzwoity zasięg to chętnie taki kupię (w wersji hatchback a nie SUV). Do 2027 pojeżdżę tym co mam i zdążę sobie akurat odłożyć trochę pieniędzy. Myślę, że warto wspierać polski przemysł - w Czechach najlepiej sprzedaje się Skoda, w Hiszpanii Seat, a w Rumunii Dacia - mam nadzieję, że u nas taka marką będzie Izera. Mamy niezłych inżynierów i ogromne doświadczenie w produkcji samochodów (dla zagranicznych koncernów) więc mam nadzieję, że to się uda. Poza tym do tego czasu technologia akumulatorów też zrobi już postęp.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (227)
BEN
5 miesięcy temu
Nic nie róbmy, nie budujmy wszystko zamykajmy, likwidujmy. Niech przychodzą inwestorzy i robią kasę na nas. Po co nam Izera , skoro Niemcy czy Francuzi takie ładne auta robią i chętnie nam sprzedadzą. Ludzie ocknijcie się bo z tego wszystkiego wychodzi, że tylko nam nic się nie opłaca. Nigdy nie wejdziemy na wyższy pułap dopóki sami nie będziemy wytwarzać jako kraj i mieć z tego marżę. Bogactwo nie bierze się z siedzenia z założonymi rękami i mówienia, że nic się nie da zrobić, nic się nie opłaci, że za drogo, a nam się nie uda. Tak mówi tylko nieudacznik, albo ktoś kto działa przeciw nam
nikt
6 miesięcy temu
Nie fabryka tylko montownia chińskich aut za pieniądze polskich podatników. Za to pozwolą nam nakleić znaczek izera i "zdiełano w polszy". W tym projekcie jesteśmy tylko tanią siłą roboczą i wytrychem do rynku europejskiego. Czy warto? Trudno powiedzieć....
Papricano
6 miesięcy temu
Pytanie czy warto budować fabrykę aut elektrycznych. Ludzie już nie chcą tego drogiego nie funkcjonalnego chłamu. Chiny zaleją rynek elektrykami tak, że Unia Europejska wycofa się z tego projektu i zostaniemy z bezużyteczną fabryką. Niemcy już się wycofują zaraz wrócą do koncepcji mało emisyjnych diesli.
Nevermore
6 miesięcy temu
Jest ekspansja aut Chińskich, Citroen zostal sprzedany wlasnie Chińczykom, volvo juz dawno, taki Suv Cherry Byd w klasie KIA sorento kosztuje 100 tys ale w europie nie mozna kupic, jedynie w Rosji, niemcy maja sie czego obawiac, wiec wydaje sie że izera mocno przyczyni sie rowniez do spadku sprzedazy aut niemieckich, stąd to przeciąganie
Borys
6 miesięcy temu
Ruszać z kopyta i nie czekać .Niemcy nie sprzedają swoich elektryków bo są kosmicznie drogie. Ta fabryka da technologię i tysiące miejsc pracy także dla kooperantów.W Polsce produkowane są wszystkie części.POWODZRNIA I MADREGO PREZESA
...
Następna strona