Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Jest ważna decyzja ws. Izery. Wiadomo, co z fabryką

403
Podziel się:

ElectroMobility Poland (EMP) otrzymało pozwolenie na budowę fabryki polskiego samochodu elektrycznego Izera – informuje "Auto Świat", które dotarło do odpowiednich dokumentów.

Jest ważna decyzja ws. Izery. Wiadomo, co z fabryką
Pierwotny projekt Izery (Izera)

"Fabryka będzie budowana w dwóch etapach. Pierwszy, którego dotyczy pozwolenie, przewiduje powierzchnię zabudowy 169 tys. m2. Docelowo, po zakończeniu dwóch etapów, fabryka ma mieć roczną zdolnością produkcyjną 300 tys. samochodów" - informuje "Auto Świat".

Fabryka Izery. Budowa może wystartować

Teraz decyzja należy do rządu, jeżeli da zielone światło, to inwestycja może ruszyć.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Najważniejsza obietnica Tuska. Mamy problem. Ekspert: nie stać nas

"Auto Świat" informuje, że zakończył się także audyt spółki EMP. "Był bardzo szczegółowy, dotyczył każdego aspektu działalności i nie wykazał żadnych nieprawidłowości oprócz tych, o których w ubiegłym roku można było przeczytać we wnioskach z kontroli NIK, która również sprawdzała spółkę EMP. Wówczas jedynym zarzutem były opóźnienia" - informuje "Auto Świat".

W marcu 2024 r. ElectroMobility Poland wybrała generalnego wykonawcę fabryki Izery - firmę Mirbud. Strony podpisały list intencyjny warunkujący podpisanie umowy uzyskaniem przez EMP zgód korporacyjnych. Współpraca ma zostać potwierdzona odrębną umową o generalne wykonawstwo inwestycji po uzyskaniu przez spółkę EMP zgód korporacyjnych.

Według EMP wybór generalnego wykonawcy i podpisanie stosownych umów umożliwiłyby uruchomienie masowej produkcji samochodów do połowy 2026 r. Dotąd spółka deklarowała uruchomienie produkcji polskiego elektryka w grudniu 2025 r., a sprzedaż - w 2026 r.

ElectroMobility Poland SA powstała w październiku 2016 r. jako spółka czterech kontrolowanych przez państwo koncernów energetycznych: PGE, Energi, Enei oraz Tauronu. Obecnie większościowym akcjonariuszem jest Skarb Państwa, który ma 90,8 proc. akcji; pozostali akcjonariusze, czyli PGE, Enea, Turon i kontrolowana przez Orlen Energa mają po 2,3 proc. udziałów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(403)
WYRÓŻNIONE
nikt
10 miesięcy temu
To nie fabryka tylko montownia chińskich aut za pieniądze polskich podatników. Reszta się zgadza.
Borys
10 miesięcy temu
Ruszać z kopyta i nie czekać .Niemcy nie sprzedają swoich elektryków bo są kosmicznie drogie. Ta fabryka da technologię i tysiące miejsc pracy także dla kooperantów.W Polsce produkowane są wszystkie części.POWODZRNIA I MADREGO PREZESA
ronkur
10 miesięcy temu
Jeśli będzie miał przyzwoity zasięg to chętnie taki kupię (w wersji hatchback a nie SUV). Do 2027 pojeżdżę tym co mam i zdążę sobie akurat odłożyć trochę pieniędzy. Myślę, że warto wspierać polski przemysł - w Czechach najlepiej sprzedaje się Skoda, w Hiszpanii Seat, a w Rumunii Dacia - mam nadzieję, że u nas taka marką będzie Izera. Mamy niezłych inżynierów i ogromne doświadczenie w produkcji samochodów (dla zagranicznych koncernów) więc mam nadzieję, że to się uda. Poza tym do tego czasu technologia akumulatorów też zrobi już postęp.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (403)
BEN
8 miesięcy temu
Nic nie róbmy, nie budujmy wszystko zamykajmy, likwidujmy. Niech przychodzą inwestorzy i robią kasę na nas. Po co nam Izera , skoro Niemcy czy Francuzi takie ładne auta robią i chętnie nam sprzedadzą. Ludzie ocknijcie się bo z tego wszystkiego wychodzi, że tylko nam nic się nie opłaca. Nigdy nie wejdziemy na wyższy pułap dopóki sami nie będziemy wytwarzać jako kraj i mieć z tego marżę. Bogactwo nie bierze się z siedzenia z założonymi rękami i mówienia, że nic się nie da zrobić, nic się nie opłaci, że za drogo, a nam się nie uda. Tak mówi tylko nieudacznik, albo ktoś kto działa przeciw nam
nikt
10 miesięcy temu
Nie fabryka tylko montownia chińskich aut za pieniądze polskich podatników. Za to pozwolą nam nakleić znaczek izera i "zdiełano w polszy". W tym projekcie jesteśmy tylko tanią siłą roboczą i wytrychem do rynku europejskiego. Czy warto? Trudno powiedzieć....
Papricano
10 miesięcy temu
Pytanie czy warto budować fabrykę aut elektrycznych. Ludzie już nie chcą tego drogiego nie funkcjonalnego chłamu. Chiny zaleją rynek elektrykami tak, że Unia Europejska wycofa się z tego projektu i zostaniemy z bezużyteczną fabryką. Niemcy już się wycofują zaraz wrócą do koncepcji mało emisyjnych diesli.
Nevermore
10 miesięcy temu
Jest ekspansja aut Chińskich, Citroen zostal sprzedany wlasnie Chińczykom, volvo juz dawno, taki Suv Cherry Byd w klasie KIA sorento kosztuje 100 tys ale w europie nie mozna kupic, jedynie w Rosji, niemcy maja sie czego obawiac, wiec wydaje sie że izera mocno przyczyni sie rowniez do spadku sprzedazy aut niemieckich, stąd to przeciąganie
Borys
10 miesięcy temu
Ruszać z kopyta i nie czekać .Niemcy nie sprzedają swoich elektryków bo są kosmicznie drogie. Ta fabryka da technologię i tysiące miejsc pracy także dla kooperantów.W Polsce produkowane są wszystkie części.POWODZRNIA I MADREGO PREZESA
...
Następna strona