Występy Taylor Swift w Singapurze będą w przyszłym roku jedynymi koncertami artystki w południowo-wschodniej Azji. Dlatego zainteresowanie fanów z tego regionu jest gigantyczne. Dla najbardziej zdeterminowanych organizatorzy uruchomili przedsprzedaż biletów (48 godzin przed startem oficjalnej sprzedaży). Jest ona jednak dostępna tylko dla mieszkańców Singapuru, Tajlandii, Malezji, Indonezji i Wietnamu, posiadających kartę banku United Overseas Bank. Efekt? Lawinowy wzrost wniosków o wydanie karty - podaje agencja Bloomberga.
Średnia dzienna liczba wniosków o kartę kredytową w Singapurze, Tajlandii, Malezji, Indonezji i Wietnamie wzrosła o 45 procent po tym, jak Taylor Swift ogłosiła daty swoich koncertów - podał UOB w odpowiedzi na pytania Bloomberga.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
United Overseas Bank (UOB) to bank z siedzibą w Singapurze. Jak poinformował, liczba wniosków o wydanie karty debetowej w Singapurze i Wietnamie wzrosła o prawie 130 procent.
Wielki szał w Azji z powodu koncertu Taylor Swift
Bloomberg podaje, że wyszukiwania w Google dla słów kluczowych "UOB" i "Taylor Swift" osiągnęły szczyt popularności 21 czerwca, kiedy to opublikowano szczegóły trasy koncertowej artystki po Azji. Na czatach grupowych wielu fanów wymienia się informacjami na temat aplikacji i kart UOB, podczas gdy inni twierdzą, że planują szukać pomocy u przyjaciół i krewnych, którzy są już posiadaczami kart. Ponad połowa osób, które niedawno otrzymały nowe karty kredytowe, to kobiety.
Klienci w wieku od 30 do 40 lat stanowili ponad jedną trzecią całkowitej liczby - podał UOB.
W zeszłym tygodniu Swift zaktualizowała swoje plany dotyczące występów w Singapurze, dopasowując ich liczbę do brytyjskiego zespołu Coldplay, który również zagra tam sześć koncertów.
Polacy wydadzą na imprezy ponad pół miliarda
13 mln dol. za jeden koncert
Swift wyprzedała jak dotąd każdy występ z trasy "The Eras Tour". Wpływy z biletów, koszulek i płyt sprzedawanych podczas koncertów przynoszą jej szacunkowo 13 mln dol za jeden występ.
W listopadzie ubiegłego roku Ticketmaster anulował publiczną sprzedaż biletów na amerykańską trasę koncertową Swift, gdy jego strona internetowa uległa awarii podczas masowej przedsprzedaży, co wywołało pozew ze strony grupy fanów. W Singapurze bilety kosztują od 108 do 348 dolarów, podczas gdy pakiety VIP zawierające torbę, zestaw naklejek i pocztówek oraz smycz kosztują do 1228 dolarów.
Platforma turystyczna Agoda zaobserwowała 8-krotny wzrost liczby wyszukiwań zakwaterowania podczas styczniowych koncertów Coldplay, głównie w Malezji i Indonezji, podała firma w oświadczeniu z zeszłego miesiąca.