Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Fatalny stan pociągów Polregio. 140 pojazdów trzeba wyłączyć z eksploatacji

14
Podziel się:

Do 2030 roku 141 należących do Polregio pojazdów nie będzie spełniało minimalnych wymagań technicznych oraz związanych z komfortem pasażerów i trzeba będzie wyłączyć je z eksploatacji - wynika z prezentacji przygotowanej przez kolejową spółkę.

Fatalny stan pociągów Polregio. 140 pojazdów trzeba wyłączyć z eksploatacji
Średni wiek pociągów w Polregio to 40 lat (East News, Bartlomiej Magierowski)

"Zgodnie z przewidywaniami, do 2030 r. wystąpi konieczność wyłączenia 141 pojazdów starszego typu należącego do Polregio (42 proc. obecnego ilostanu), które nie będą już spełniały minimalnych wymagań technicznych oraz związanych z komfortem pasażerów" - podano w prezentacji.

Średni wiek pociągów 41 lat

Dodano, że własnością Polregio jest obecnie 337 pojazdów, a średni wiek jednostki to 41 lat. Większość - 216 pojazdów, czyli 64 proc. stanu, to tabor starej generacji, 26 pojazdów stanowiących 8 proc. floty to tabor nowoczesny, a zmodernizowane stanowią 28 proc. (95 pojazdów).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Wraca sprawa granatnika. Siemoniak: nie do obrony

W prezentacji wskazani też, że biorąc pod uwagę wypracowywane przepływy z działalności operacyjnej, brak jest możliwości znaczących inwestycji w zakup nowego lub modernizację taboru, jak też w punkty utrzymania taboru, bez zapewnienia dodatkowego finansowania zewnętrznego, w tym finansowania bezzwrotnego.

Dodano, że potencjalnymi źródłami pozyskania taboru są unijne programy jak Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko, Fundusz Modernizacyjny, czy Społeczny Fundusz Klimatyczny.

Polregio to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce. Większościowym udziałowcem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu (50 proc. plus jeden udział), a pozostałymi udziałowcami są samorządy wojewódzkie. Polregio przewiozło w 2023 r. 97,3 mln pasażerów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(14)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Pasażer
15 godz. temu
Dobrze, że chociaż ceny biletów regularnie podnoszą.
Jaasyr
12 godz. temu
No cóż, EN57 nie będą jeździć wiecznie, trzeba je w końcu wymienić.
XYZ Z.
6 godz. temu
Proponuję zmianę nazwy na "POLretro"
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
we4yt
14 godz. temu
brawo pis! 8 lat totalnych zaniedbań robi swoje!
hasler
13 godz. temu
Sukces PISoBOLSZEWICKIEJ strategii rozwoju.
Pytam
3 godz. temu
Z czego wynika brak inwestycji w tabor?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (14)
Pytam
3 godz. temu
Z czego wynika brak inwestycji w tabor?
Norbert
3 godz. temu
Artykuł z czapy, pisany pod tych, co nigdy świata nie widzieli i jak się okazuje, żywo komentują. Skoro PolRegio takie niedobre, to spójrzcie na Niemcy. Plastikowa kolej analogicznie jak w Polsce, nie daje rady. W całych Niemczech kursuje mnóstwo pociągów zastępczych produkcji DDR. Chwała`przewoźnikowi z Potsdamu, że przewidział sytuację i wykupił cały ten tabor od zniszczenia. Dzięki temu ludzie jeżdżą do pracy i szkół. W Polsce nie ma ani mądrych głów, ani kapitału na taki myk. Ale są za to upośledzone artykuły, które pelikany łykają.
XYZ Z.
6 godz. temu
Proponuję zmianę nazwy na "POLretro"
PO prostu.
10 godz. temu
To przygotowanie medialne do sprzedaży „ za bezcen” fim państwowych Niemcom i KOlesiom z PO.
Expert
12 godz. temu
Przygotowanie pod sprzedaż DB Regio. Tanio trzeba przejąć.