Już teraz trwają testy elektrycznych autobusów dalekobieżnych w Niemczech i Francji. "Testy obejmują także wykorzystanie paneli słonecznych w pojazdach oraz kursy pojazdami zasilanymi bio-gazem i bio-dieslem" - poinformował przewoźnik.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Firma nawiązała współpracę ze Scanią. W najbliższym czasie w barwach FlixBusa ma zacząć jeździć kilkadziesiąt autobusów zasilanych bio-LNG. "Spółka planuje także wdrożyć wodorowe oraz elektryczne pojazdy" - podkreślono.
FlixBus działa w Polsce od sześciu lat. Firma nie określiła, kiedy "zielone" autobusy zaczną jeździć w naszym kraju. Model biznesowy FlixBusa zakłada, że nie posiada on własnej floty autobusów. Działa jak platforma, która planuje trasy i rozkład połączeń oraz sprzedaje bilety. Przewozy realizują jej partnerzy, czyli lokalne firmy przewozowe.