Dla klientów coraz ważniejsze jest, jak firmy dbają o środowisko i co robią, by ograniczać emisję CO2. Skoro firmom "eco-friendly" łatwiej jest przekonać do siebie potencjalnych odbiorców, poszukują nowych sposobów, by udowodnić, że ekologia jest dla nich ważna. Niekiedy działania bywają pozorne, ale zdarzają się też odważniejsze kroki.
Do takich zaliczymy zamianę samochodów z napędem benzynowym na przyjazne dla środowiska samochody nisko- i zeroemisyjne.
InPost korzysta z samochodów elektrycznych w Krakowie i planuje wprowadzić je w warszawie. Do wymiany floty przygotowują się Żabka, DHL, InPost czy Ikea. Co ciekawe, chodzi tu nie tylko o samochody osobowe dla przedstawicieli handlowych i kadry zarządzającej, lecz także auta dostawcze. Informuje o tym "Dziennik Gazeta Prawna".
Samochody elektryczne pozwalają nie tylko wpisać się w politykę zrównoważonego transportu, lecz również pozwalają dotrzeć do miejsc o ograniczeniu tonażowym oraz korzystać z buspasów, wymienia Adam Manikowski, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych sieci Żabka.
Firma jest w trakcie testowania zeroemisyjnego e-Craftera. W połowie sierpnia stanie się jasne, czy samochód odpowiada potrzebom sieci.
Bardziej przyjaznymi dla środowiska samochodami są również interesowane firmy z udziałem Skarbu Państwa. Poczta Polska, która dysponuje 5 tys. aut, planuje ich stopniową wymianę. Justyna Siwek z biura prasowego "Poczty Polskiej" wyjaśniła w rozmowie z "DGP", że właśnie finalizowana jest umowa na wynajem długoterminowy.
Aut elektrycznych jest w Polsce nadal mało. W pierwszym półroczu zarejestrowano 1836 z napędem całkowicie elektrycznym oraz hybryd typu plug-in. To o 850 więcej niż przed rokiem.
Po polskich drogach jeździ obecnie 6092 takich aut – to dane Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych oraz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Za wzrost odpowiadają właśnie zakupy floty służbowej, uważają eksperci.
- Dziś to one napędzają rynek. Z uwagi na brak odpowiedniego systemu wsparcia klienci indywidualni kupują znacznie mniej samochodów tego typu – powiedział w rozmowie z "DGP" Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl