Na początku stycznia na rynek trafiła limitowana seria cukierków M&M’s promowana przez żeńskie odpowiedniki postaci cukierków występujących dotychczas w reklamach marki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
M&M's wracają na ekrany w USA
Nowa postać o imieniu Purple w założeniach kampanii miała być symbolem młodej, chcącej spełniać swoje marzenia kobiety. Jej wprowadzenie spowodowało serię negatywnych komentarzy za oceanem.
Jak przypomina "Rzeczpospolita", jeden z czołowych komentatorów Fox News Tucker Carslon stwierdził, że nowe M&M’s są elementem "wojny kulturowej" w USA. W tej samej stacji pojawiały się głosy, według których zmiana M&M’s "służy Chinom", które "przejmują kopalnie minerałów" w czasie gdy Amerykanie feminizują cukierki.
Pod koniec ubiegłego miesiąca koncern Mars Wirgley, do którego należy marka M&M’s przerwała kampanię z udziałem kobiecej wersji gadającego cukierka. Jak tłumaczono, cukierki marki "miały łączyć" ludzi, a nie ich dzielić, dlatego zrobią sobie przerwę od publicznych występów. W zastępstwie w reklamach M&M’s występowała popularna w USA aktorka, komik, Maya Rudolph.
Ostatecznie cukierki powróciły na ekrany przy okazji tegorocznego Super Bowl. Pojawiły się w serii reklam w trakcie transmisji finałowego meczu sezonu ligi futbolu amerykańskiego. 15-sekundowy spot przedstawiał cukierki na konferencji prasowej, z paskiem u dołu ekranu z napisem: "M&M’s powracają".