- Zmiana jest związana z budową nowego układu drogowego w tym rejonie. Jest to część budowy nowego przebiegu DK47 na odcinku od Rdzawki do Nowego Targu - informuje GDDKiA.
Nowy odcinek drogi krajowej o długości 16,13 km powstaje między Rdzawką a Nowym Targiem. Nowa trasa będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Na tym odcinku powstają cztery węzły: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Droga jest położona w trudnym, górskim terenie, dlatego ponad ćwierć jej długości biegnie po estakadach, mostach i wiaduktach, których łącznie powstanie 29. Najdłuższa estakada - w miejscowości Lasek - będzie miała 700 metrów. Jezdnia w tym miejscu będzie przebiegała prawie 30 metrów nad ziemią.
Wartość inwestycji to prawie miliard złotych. Planowany termin oddania do użytkowania to wrzesień 2024 roku. Wówczas kierowcy przejadą już drogą dwupasmową od Krakowa do Nowego Targu.
Cała Zakopianka gotowa w 2028 r.
Ostatni odcinek drogi pod Tatry, z Szaflar do Zakopanego, jest w fazie opracowywania koncepcji przebudowy. W styczniu GDDKiA podpisała umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla tego fragmentu drogi.
Przewiduje się, że całość prac związanych z przygotowaniem przebudowy ostatniego odcinka Zakopianki potrwa do 2028 r. Po tym terminie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych na trasie Nowy Targ - Zakopane.