GDDKiA niedawno chwaliła się podpisaniem kolejnych umów na rozwój infrastruktury. "W 2023 r. na inwestycje wydaliśmy ok. 17 mld zł, a prognoza na ten rok to ok. 20 mld zł. W realizacji mamy ponad 1,6 tys. km nowych dróg" - napisali drogowcy w komunikacie.
Co więcej, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała, że podpisane i przygotowywane umowy sprawią, że co najmniej do 2030 r. wydawać będzie ok. 20 mld zł rocznie na inwestycje.
"Przypomnijmy, że w trakcie przetargu mamy obecnie 21 zadań na odcinki dróg o łącznej długości ok. 183 km. Wśród realizowanych obecnie 122 zadań mamy blisko 103 km autostrad i ponad 1210 km dróg ekspresowych" - wskazała GDDKiA.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Drogowcy podkreślili, że "na tym nie koniec". Wskazali na przykład, iż w realizacji ma 100 km autostrad. Z tej puli, po dokończeniu budowy A2 od Białej Podlaskiej do granicy państwa, pozostanie jedna - A50, która wspólnie z drogą ekspresową S50 stworzy Obwodnicę Aglomeracji Warszawskiej (OAW).
Przygotowania GDDKiA do budowy drogi ekspresowej S50 i autostrady A50
Obwodnica, złożona z S50 i A50, powstać ma do końca przyszłej dekady. Prace nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego rozpoczęły się dwa lata temu. W 2025 r., jak podaje Interia, ma być zaś ogłoszony przetarg na projekt i budowę.
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej ma pomóc odkorkować stolicę. I nie tylko. Droga, jak twierdzi GDDKiA, poprawi połączenie Warszawy z aglomeracją bydgosko-toruńską, trójmiejską, krakowską, łódzką, wrocławską, lubelską, portami morskimi w Szczecinie i Świnoujściu, a także północną, południową i południowo-wschodnią częścią kraju.
"Połączenie z autostradą A2 usprawni dojazd do zachodniej i wschodniej granicy Polski oraz komunikację wewnątrz miasta, przejmując ciężki ruch tranzytowy" - zapewnia warszawski oddział GDDKiA odpowiedzialny za tę inwestycję.