Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

GDDKiA zbuduje drogę donikąd? Wyda na to ponad pół miliarda złotych

20
Podziel się:

Wiosną drogowcy mają rozpocząć budowę pierwszego z czterech odcinków drogi ekspresowej S19 od Białegostoku do Kuźnicy. Problem polega na tym, że trasę zaplanowano z myślą o przejściu granicznym z Białorusią, które od 2021 r. jest zamknięte. Portalsamorzadowy.pl spytał GDDKiA o sens inwestycji.

GDDKiA zbuduje drogę donikąd? Wyda na to ponad pół miliarda złotych
Wiosną ma rozpocząć się budowa odcinka drogi ekspresowej S19 Kuźnica - Sokółka Północ (PAP, Marcin Bielecki)

W Polsce trwają intensywne prace nad budową drogi ekspresowej S19. W dużej mierze to część międzynarodowego szlaku Via Carpatia. Jego odnoga ma prowadzić od Białegostoku do przejścia granicznego z Białorusią w Kuźnicy.

Budowa trasy od stolicy Podlasia do granicy podzielona jest na cztery odcinki. W 2024 r. ma być oddany do użytku pierwszy - między węzłem Sokółka Północ a Kuźnicą. Prace budowlane mają tutaj zacząć się wiosną. Reszta - w 2027 r.

Portalsamorzadowy.pl zauważa, że zaplanowana trasa prowadzi do przejścia, które zamknięto podczas kryzysu migracyjnego w 2021 r. Nie wiadomo, kiedy zostanie otwarte, bo Polska zamyka kolejne "bramy" z Białorusią. Serwis spytał GDDKiA, czy inwestycji, którą zakontraktowano na ponad 500 mln zł, nie powinno się przełożyć?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dlaczego studio z Litwy, pracujące dla Atari, przywozi 50 pracowników na konferencję do Poznania?

Po co budować drogę ekspresową S19 do zamkniętego obecnie przejścia?

"Pomimo trudnej obecnie sytuacji geopolitycznej, jesteśmy zobowiązani do zapewnienia jak najlepszych rozwiązań komunikacyjnych dla kierowców, zarówno teraz, jak i w przyszłości. Należy też podkreślić, że realizacja każdej inwestycji to proces bardzo skomplikowany i rozłożony na lata" - odpowiada na pytania portalu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Drogowcy zaznaczają, że decyzja środowiska dla odcinka Kuźnica - Sokółka Północ została wydana w 2020 r., a umowa z wykonawcą (PORR S.A.) została podpisana w 2021 r., na wiele miesięcy przed zamknięciem przejścia.

"Umowa obliguje wykonawcę do realizacji poszczególnych etapów inwestycji, jest również wiążąca dla inwestora. Wniosek o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) został złożony 3 grudnia 2021 r., czyli niemal trzy miesiące przed wybuchem wojny w Ukrainie" - wyjaśnia GDDKiA.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(20)
WYRÓŻNIONE
Ja...
2 lata temu
Drogę można wybudować, może w przyszłości się coś poprawi na Białorusi i znów będziemy z nimi handlować. Nie mniej jednak zapytałbym naszych wojskowych podczas budowy, w których miejscach zostawić miejsce na ładunki, gdyby miały tą drogą przejechać "nieproszone" ciężkie pojazdy z Białorusi.
haha
2 lata temu
Na końcu zbudujcie rondo, by kierowcy nie musieli się męczyć z zawracaniem na trzy.
sarf
2 lata temu
budować lukaszenko odejdzie
NAJNOWSZE KOMENTARZE (20)
Jan Bury
7 miesięcy temu
S3 również jest wybudowana do granicy z Czechami i... kończy się w szczerym polu. Pepiki ani widu ani słychu aby kontynuowali inwestycję ze swojej strony. To jednak wcale nie oznacza, że ten ostatni odcinek S3 był niepotrzebny, wręcz przeciwnie, na przyszłość będzie jak znalazł.
Marco
rok temu
Według autora tego bzdetu Łukaszenka jak Lenin, wiecznie żywy?
Fakirdriver
2 lata temu
Myślą perspektywicznie w przeciwieństwie do monet.pl!!!
Gość Darek
2 lata temu
Norma nie robią drogi ŹLE robią też źle Polakom się nie dogodzi nigdy!!!
asdasdas
2 lata temu
Znów antypolacy nie chcą by była infrastruktura potrzebna również wojsku