Największe redukcje - 2500 stanowisk - dotyczyć będą działu rozwoju produktu. 700 miejsc pracy stracić ma administracja. Niektóre stanowiska zostaną przeniesione do USA. Zdaniem związku zawodowego IG Metall najbardziej ucierpią pracownicy z Niemiec.
Ford szykuje zwolnienia w Europie
Informacje o zwolnieniach zostały przekazane przez radę zakładową oddziału Forda w Kolonii. Firma odmówiła uzupełniających komentarzy, odwołując się do piątkowego oświadczenia, w którym uprzedzała, że przejście na produkcję pojazdów elektrycznych wymagać będzie istotnych zmian strukturalnych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W zeszłym roku Ford zapowiedział inwestycje związane z produkcją pojazdów elektrycznych. Firma uprzedziła przy tej okazji, że będzie to oznaczało mniej godzin pracy wymaganych do montażu samochodu i wiązać się będzie z redukcją zatrudnienia w Hiszpanii i Niemczech.
Ford planuje produkowanie siedmiu nowych modeli elektrycznych w Europie. Firma zatrudnia w na kontynencie około 45 000 osób w zakładach własnych i w spółkach joint venture.
Akcje firm motoryzacyjnych notują spadki
Akcje wszystkich firm z branży motoryzacyjnej, które notowane są na amerykańskiej giełdzie, notują spadki. Jedne z największych zalicza Tesla, której szefuje Elon Musk. Według CNBC wartość akcji firmy do niedawna najbogatszego człowieka świata spadła pod koniec 2022 roku o 68 proc. Wynik ten powiązany jest nie tylko z trudną sytuacją ekonomiczną na świecie, ale także z samym kontrowersyjnym dyrektorem spółki.
Pod koniec 2022 roki Ford i Volkswagen straciły na wartości 46 proc., General Motors - 43 proc., Nissan - 35 proc., Toyota - 26 proc.
Co ciekawe w rankingu firm z branży motoryzacyjnej, których akcje straciły, najmniejszy spadek odnotowuje Ferrari (18 proc.).
Stawki za kilometrówki. Podwyżki nawet o 200 procent
Przede wszystkim dlatego, że utrzymuje sprzedaż na niskim poziomie. 13 tys. pojazdów, które firma wyprzedaje rocznie, to mniej niż np. General Motors sprzedaje w ciągu jednego dnia. Poza tym Ferrari celuje w najbogatszych konsumentów.