Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
PRC
|
aktualizacja

Gigantyczne przedsięwzięcie w Chinach za 10 mld dol. Takiej budowy nie było od 1,4 tys. lat

64
Podziel się:

W Chinach ruszyła główna faza budowy nowej drogi rzecznej - gigantycznego Kanału Pinglu. 134,2 km długości trzy śluzy i przepustowość ponad 65 mln ton. Inwestycja pochłonie ponad 10 mld dol.

Gigantyczne przedsięwzięcie w Chinach za 10 mld dol. Takiej budowy nie było od 1,4 tys. lat
Rozbudowa drogi wodnej ma być impulsem ekonomicznym dla całego Regionu Autonomicznego Guangxi – Zhuang i prefektury Nanning (zdjęcie poglądowe) (Getty Images, Jiang Hairong)

Kanał Pinglu będzie największą inwestycją od czasu budowy Wielkiego Kanału łączącego Hangzhou z Pekinem ponad 1400 lat temu - wskazuje Instytut Boyma w komentarzu publikowanym na stronach WNP.

Rozbudowa drogi wodnej ma być impulsem ekonomicznym dla całego Regionu Autonomicznego Guangxi – Zhuang i prefektury Nanning, a sam kanał na rzekach Yu Jiang, od której się rozpoczyna przez cały systemu wodny Rzeki Perłowej ma stać się hubem transportowym.

Przez 134,2 km wielkie jednostki o tonażu nawet 5 tys. ton będą w stanie transportować do Kantonu i Hongkongu 65 mln ton rocznie w jedną stronę. Już samo to ma przynieść oszczędności na transporcie przekraczające 700 mln dol. rocznie, a trasa do portów ulegnie skróceniu o 560 km.

Zobacz także: Greenpact - relacja 2 dzień

Inwestycja ma być gotowa do końca 2026 r. Jak wskazuje Instytut Boyma, Pinglu ma przyczynić się do wzmocnienia ekonomicznego południowo-zachodnich Chin.

Kanał będzie jednak nie lada wyzwaniem inżynieryjnym nie tylko ze względu na jego wymiary (będzie miał 6,3 – 6,5 metra głębokości i od 80 do 130 metrów szerokości). Ponad dwudziestokilometrowy odcinek prowadzi przez wysokie góry. Budowa kosztować ma 72,73 mld juanów, czyli równowartość ponad 10 mld dol - podaje WNP.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(64)
WYRÓŻNIONE
olo
rok temu
I jakoś tam nikt CO2 się nie przejmuje. Przecież ręcznie tego kopać nie będą! Już tyle tego emitują co cała reszta świata. Proponuję tych wszystkich unijnych pseudo ekologów wysłać tam, niech się do czegoś przywiążą i niech protestują a my w tym czasie trochę odetchniemy.
no !
rok temu
Teraz czekamy ilu bohaterskich zielonych pojedzie tam protestować !
Jełop z P0
rok temu
Ale gdyby natura chciała - to taki kanał by sama przekopała ...
NAJNOWSZE KOMENTARZE (64)
Sławomir
rok temu
Do naszego przekopu dla kajaków nie ma podejścia
Klulbeboli
rok temu
Gdzie zieloni ? Czemu niemieccy zieloni nieprotestuja ? Skandal światowy normalnie
Wrocławiak
rok temu
U nas taka kasa to idzie co roku na kościół i TVPis i dotacje dla Rydzyka i partii politycznych
Jolo
rok temu
Co na to greenpeacy, komisja wenecka i for dojczland? Czy her tusk dokona aborcji? Nie macie pojecia o geopolityce, jest taka wioska Shenzen w PRC polecam poczytać..
Dfgg
rok temu
A w Polsce skomlenie z powodu przekopu mierzei. Wyślijcie donalda z rafałem na wycieczkę do chin bo zatrzymali się na etapie ścieżek rowerowych. Teraz kanał morze czarne bałtyk.
...
Następna strona