Według szwedzkiej gazety "Expressen" nie działają ekrany do przyjmowania zamówień ani elektroniczne wyświetlacze w kuchni.
- Wszędzie jest ten sam problem, nie wiemy, kiedy usterka zostanie naprawiona - oznajmiła gazecie "Aftonbladet" Evelina, pracowniczka nieczynnej restauracji na Dworcu Centralnym w Sztokholmie. Właściciel kilku lokali Patrik Hjelte, cytowany przez lokalną gazetę "NWT" na zachodzie Szwecji, poinformował z kolei, że "wszystkie restauracje podłączone są do tej samej globalnej sieci".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Awaria dotyka wielu krajów
O podobnych usterkach informują również media w innych krajach. W Danii awarię odnotowała telewizja TV2, w Holandii gazeta "De Telegraaf", a w Wielkiej Brytanii - BBC.
W Azji o awarii technicznej, która uniemożliwia przyjmowanie zamówień, jako pierwsi zaczęli informować w mediach społecznościowych klienci sieci fast food w Nowej Zelandii i Australii. Lokalne media podają, że pracownicy niektórych lokali wrócili do starych, sprawdzonych metod i przyjmują zamówienia, zapisując je długopisem na kartce.
Problemy techniczne dotknęły również restauracje w Japonii, Hongkongu, Tajwanie i Chinach. Media wskazują, że nie jest znana przyczyna awarii.
Na całym świecie znajduje się ponad 40 tys. restauracji McDonald's - informuje sieć na swojej stronie internetowej.