Zysk netto grupy wyniósł 241,7 mln zł wobec przewidywanych przez analityków 208,9 mln zł. Rok wcześniej grupa miała 2,2 mld zł straty netto, gdyż wynikach za III kwartał 2022 roku ujęła niepieniężny odpis z tytułu utraty wartości aktywów Mall Group a.s. i WE|DO CZ s.r.o. w wysokości 2,29 mld zł.
Allegro chce uruchomić platformy w nowych krajach
Allegro planuje w 2024 roku uruchomić platformy w Słowacji, na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji - podała spółka w komunikacie prasowym. Po zakończeniu transformacji uruchomieniu platform Allegro w całej Europie Środkowo-Wschodniej, segment Allegro International ma znacząco przyspieszyć wzrost GMV grupy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Oprócz przygotowań do szczytu sezonu zakupowego nasz zespół pracuje nad uruchomieniem naszych platform w Słowacji, na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji w 2024 r., wykorzystując sukces Allegro. cz jako punkt odniesienia. Chcemy, by w przyszłym roku o tej porze klienci już z całej Europy Środkowej wybierali prezenty świąteczne na Allegro" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Roy Perticucci, prezes Allegro.
GMV Allegro.cz wzrosło w trzecim kwartale do 195 mln zł, co stanowi wzrost o 3,4 raza kwartał do kwartału. Skorygowana strata EBITDA segmentu MALL była zmniejszyła się o 12 proc. rok do roku, mimo że sprzedaż detaliczna w Czechach wciąż spada. Grupa MALL stopniowo koncentruje się na bardziej dochodowy handlu online, a jej marki działają jako sprzedawcy na Allegro.cz.
Jak podano w komunikacie, trzy miesiące po pełnym uruchomieniu platformy Allegro.cz wspólnie MALL i CZC generują największy ruch na czeskim rynku e-commerce. Dzięki nowej platformie Allegro poszerzyło zasięg do prawie 50 mln osób, zwiększając liczbę aktywnych kupujących do prawie 800 tys. MALL i CZC to kluczowi sprzedawcy na Allegro.cz, gdzie liczba polskich i międzynarodowych sklepów osiągnęła liczbę 20 tys., a liczba ofert przekroczyła 150 mln. Oznacza to około 60 mln produktów, czyli 10 razy więcej niż ktokolwiek inny na rynku.