InPost widzi w czwartym kwartale 2023 roku odbicie popytu konsumenckiego w Polsce - poinformował podczas telekonferencji z mediami CFO InPostu Adam Aleksandrowicz.
InPost przedstawił wyniki
- Nie jest tak, że wszędzie konsument jest silny. Widzimy odbicie w Polsce nie tylko w modzie, ale we wszystkich branżach. Natomiast popyt konsumencki we Francji jest bardzo słaby i przytłumiony. Wyraźne spowolnienie widać w Wielkiej Brytanii, ale to nie powinno mieć wpływu na nasze wyniki - powiedział CFO, komentując początek IV kwartału.
- Dynamika w całym czwartym kwartale będzie taka sama jak w III kwartale. Dlatego, że dane porównawcze, jeśli chodzi o bazę IV kwartału 2022 roku, są dużo bardziej wymagające. W IV kwartale zeszłego roku urośliśmy ponad 24 proc. jeśli chodzi o wolumeny w całej grupie - powiedział Adam Aleksandrowicz.
W trzecim kwartale 2023 grupa obsłużyła 210,4 mln przesyłek, co stanowi wzrost o 18 proc. rdr. Zwyżkę liczby przesyłek grupa zanotowała zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych, osiągając wzrost rok do roku odpowiednio o 13 proc. i 28 proc.