"MA i BCube są związane z branżą motoryzacyjną. Planowo od połowy roku mają przestać być produkowane modele z segmentu A – Fiat 500 oraz Lancia Ypsilon. Pierwsza z firm zgłosiła zamiar przeprowadzenia zwolnień grupowych 250 osób, a druga 120 osób" - pisze dziennikzachodni.pl.
Portal dodał, że wypowiedzenia mają zostać wręczone pracownikom do 30 czerwca 2024 r.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Polska branża motoryzacyjna na zakręcie
W 2024 r. zostaną zlikwidowane trzy zakłady motoryzacyjne w Polsce - informował na początku tego roku "Dziennik Gazeta Prawna". Pracę straci w nich blisko 3 tys. osób.
Stellantis zamierza wygasić produkcję w dawnym zakładzie Fiata w Bielsku-Białej (FCA Powertrain), gdzie wytwarzane są silniki spalinowe. Pracuje tam ok. 500 osób. To efekt planowanego przejścia Unii Europejskiej na zeroemisyjność.
Zlikwidowane mają być też dwie fabryki autobusowe. Mowa o zakładach Volvo we Wrocławiu oraz Scanii w Słupsku, gdzie pracuje ok. 2300 osób.
Specjaliści uspokajają jednak, że o znalezienie nowej pracy zwolnieni pracownicy nie muszą się specjalnie martwić. Branża motoryzacyjna wciąż ma problemy, aby zapełnić wszystkie wakaty. Eksperci spodziewają się, że powstaną kolejne.
- Pojawią się nowe zakłady. To na przykład cała dziedzina, którą hasłowo nazwijmy ładowaniem samochodów elektrycznych. Tu będą potrzebne nowe etaty, nowe umiejętności, nowi ludzie - komentował Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego na łamach "Dziennika Gazety Prawnej".