Jak podaje "Rzeczpospolita", w czasie lockdownu popyt na pojazdy na minuty spadł o kilkadziesiąt proc.
Jednak rozpoczynający się właśnie sezon może być zupełnie inny. Według ustaleń dziennika jeszcze w tym tygodniu na polski rynek ma wejść nowy operator elektrycznych hulajnóg - Tier.
Firma jest jednym z największych operatorów tego typu pojazdów w Europie. Na razie będzie działać tylko w Trójmieście. Docelowo zamierza rozstawić tam 3 tys. hulajnóg. Snuje też plany nad wejściem do kolejnych miast, m.in. Warszawy. Docelowo Tier chce mieć w Polsce 10 tys. pojazdów.
To sprawi, że firma automatycznie stanie się liderem rynku, bo jest na nim obecnie w sumie 15,8 tys. hulajnóg.
Rynek budzi się także w innych segmentach. Firma Traficar, zajmująca się wypożyczaniem aut na minuty, podpisała właśnie umowę z koncernem Renault, w ramach której wyposaży się w ok. 200 elektrycznych dacii spring.
– Jesteśmy obecnie car-sharingiem z największą flotą pojazdów elektrycznych w Polsce – mówi "Rzeczpospolitej" Konrad Karpiński, dyrektor operacyjny Traficara.
Z kolei inny gracz, 4Mobility, łączy właśnie siły z Blinkee.city. Firmy chcą wypożyczać samochody, hulajnogi i skutery przy pomocy jednej, zintegrowanej aplikacji.