Jak pisze serwis dlahandlu.pl, do końca 2020 roku testy nowych sposobów sprzedaży mają zostać uruchomione na 30 rynkach.
Polska znalazła się w wąskim gronie czterech państw, na których już wdrożono przygotowania do uruchomienia nowych usług. Pozostałe kraje to Holandia, Szwajcaria i Szwecja.
- Pracujemy nad stworzeniem atrakcyjnej oferty dla wybranej grupy klientów, którzy dostrzegają korzyści płynące z możliwości użytkowania bez posiadania - mówi Agata Czachórska, liderka projektu Circular Ikea w Polsce.
Sieć rozważa różne modele subskrypcji mebli. Bierze pod uwagę nie tylko rożne formy finansowania dla klientów indywidualnych, ale także dodatkowe usługi.
- Na ten moment planowane testy skupią się na nieruchomościach, w których znajdują się powierzchnie do wynajęcia oraz potencjalni klienci, zainteresowani wypożyczaniem mebli na zasadzie subskrypcji - wyjaśnia Czachórska.
Jak przyznaje przedstawicielka Ikei, barierą we wprowadzeniu nowego pomysłu jest fakt, że Polki i Polacy nawiązują emocjonalną więź z rzeczami, którymi się otaczają.
- Waga idei posiadania jest dla nich kluczowa ze względu na historyczne restrykcje związane z własnością prywatną - wyjaśnia.
Ikea dąży do osiągnięcia modelu zrównoważonego rozwoju do 2030 roku. Nowe modele dystrybucji mebli mają pozwolić na zmniejszenie skali produkcji odpadów.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl