"Sprytne i wesołe" – tak większość internautów podsumowuje marketingowy trik kanadyjskiej Ikei. W swoich mediach społecznościowych umieściła zdjęcie zamykanej na korek butelki. Jest ona dostępna na całym świecie pod nazwą "Korken". W Polsce, w zależności od pojemności, kosztuje od 6 do 13 złotych.
Marketingowcy Ikei przemianowali ją na "Cristiano" i opisali jako wielokrotnego użytku butelkę tylko do wody pitnej. To reakcja na działanie słynnego portugalskiego piłkarza, który podczas pomeczowej konferencji ostentacyjnie odsunął od siebie butelki z coca-colą, napił się wody i zaapelował: "pijcie wodę".
Koncern Coca-cola jest jednym z głównych sponsorów rozgrywanego właśnie turnieju UEFA Euro 2020. Piłkarza nie spotkały za to konsekwencje. Nie wyciągnięto ich także w stosunku do Paula Pogby, który odsunął od siebie butelkę bezalkoholowego Heinekena – również sponsora turnieju.
Umieszczanie na stole butelek z napojami produkcji sponsorów jest popularną praktyką podczas pomeczowych konferencji.
Portugalski piłkarz nawet jak na zawodowego sportowca przykłada ogromną wagę do zdrowego trybu życia i obsesyjnie dba o swoje ciało. Według sportowych ekspertów jest to oprócz talentu, jeden z powodów jego wieloletniej boiskowej dominacji.