O sprawie pisze portal dlahandlu.pl, który podkreśla, że ponad rok temu Inpost i Modivo zaczęły testować ekologiczne opakowania wielokrotnego użytku dla e-sklepów. Zgodnie z założeniem w opakowaniu jest wewnętrzna etykieta zwrotna. Wystarczy ją zeskanować w dowolnym Paczkomacie. W ten sposób trafia ona do magazynu InPostu, a następnie z powrotem do sklepu internetowego.
Wielorazowe opakowania okazały się jednorazowymi
Zgodnie z założeniem opakowania miały być używane co najmniej dziesięciokrotnie. Na razie jednak kończą swój rynkowy obieg po jednym wypuszczeniu na rynek.
Opakowania okazały się tak dobre i trwałe, że klienci zostawiają je sobie w domu w ramach myślenia "przyda się". To oznacza, że, pomimo że zostały zaprojektowane na 10 cykli, póki co kończą po jedynym – wskazał na konferencji prasowej Rafał Brzoska, cytowany przez dlahandlu.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Podkreślił, że przez 12 lat firma przyzwyczaiła 17 mln osób do wyboru Paczkomatów. Teraz to samo musi zrobić z opakowaniami zwrotnymi. – Przed nami czas edukacji, ale mamy doświadczenie – stwierdził.
Opakowania problemem branży e-commerce
Rafał Brzoska wskazał też, że w 2020 r. w Polsce wysłano 640 mln paczek. Większość paczek jednak trafiła na śmietnik. – Przy obecnym wzroście rynku e-commerce kierunek jest tylko jeden – logistyka musi być nowoczesna, wydajna i jeszcze bardziej ekologiczna. Dlatego wprowadziliśmy pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań w e-commerce – podkreślił, cytowany przez dlahandlu.pl.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.