- W marcu wdrożyliśmy podwyżki. Nie zakładamy kolejnych podwyżek w tym roku - zapowiedział podczas telekonferencji dla mediów Rafał Brzoska.
Przypomnijmy, że zgodnie z obowiązującym od marca 2023 r. cennikiem usługa Paczkomat 24/7 dla klienta biznesowego wynosi 12,13 zł/13,76 zł/17,53 zł dla gabarytu A/B/C. Poprzedni cennik (obowiązujący od 1 maja 2022 r.) zakładał, że usługa kosztowała odpowiednio 10,19 zł/11,56 zł/14,73 zł.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Plany InPostu na 2023 roku
Koszt usługi Manager Paczek dla klienta detalicznego wynosić będzie 16,99 zł/18,99 zł/20,99 zł dla gabarytu A/B/C. Wcześniej wynosiła odpowiednio 14,69 zł/15,69 zł/17,39 zł.
Prezes InPostu poinformował także, że w tym roku firma zamierza zatrudnić 500-600 osób i nie planuje zwolnień. Brzoska zapewnił, że operator zamierza powiększać sieć paczkomatów w ubiegłorocznym tempie.
Utrzymujemy Capex (nakład przeznaczony na zakup - przyp. red.) na podobnym poziomie, co oznacza, że podobna liczba nowych maszyn będzie rozlokowana. Oczywiście te akcenty będą się coraz bardziej przesuwały za granicę. Czyli znaczna większość tych paczkomatów zostanie rozlokowana we Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech i Hiszpanii - powiedział.
W 2022 r. liczba paczkomatów w grupie wzrosła do 27 939 z 20 367. W Polsce było to 19 306 maszyn, we Francji 2564, a w Wielkiej Brytanii - 4835. Grupa zakłada, że wydatki inwestycyjne w 2023 r. wyniosą 1,1 - 1,2 mld zł. W 2022 r. inwestycje InPostu wyniosły 1,12 mld zł.
Brzoska przekazał, że trwają testy usługi finansowej InPost Pay, która ruszy komercyjnie w drugim kwartale. W pierwszym etapie będzie dostępna w ponad 1,5 tys. sklepów internetowych.
Pozycja InPostu w Wielkiej Brytanii
Szef InPostu sporo uwagi poświęcił działaniom spółki na rynku brytyjskim. - Realizujemy zarówno scenariusz operacyjnego organicznego przejęcia logistyki, jak i również rozważamy scenariusz przyspieszonego rozwiązania tego problemu. Na tym etapie nie możemy jeszcze nic podać. Jeśli któryś z tych scenariuszy się skrystalizuje, to będziemy informować rynek - powiedział Broszka prezes pytany o możliwość zaangażowania się kapitałowo w operatora logistycznego w Wielkiej Brytanii.
W Wielkiej Brytanii wolumen obsłużonych przez InPost paczek wzrósł w 2022 r. o 151 proc. rok do roku, osiągając poziom 20,5 mln. Na koniec ubiegłego roku w Wielkiej Brytanii funkcjonowało 4.835 paczkomatów.