iTaxi.pl oraz warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe (MZA) sp. z o.o. podpisały przedwstępną umowę sprzedaży aktywów jednej z najstarszych warszawskich korporacji taksówkarskich – Miejskiego Przedsiębiorstwa Taksówkowego. MPT trafiło w struktury MZA w styczniu tego roku.
Dla iTaxi to kolejny krok w kierunku konsolidacji rynku taksówkowego pod ogólnopolską marką. Firma wcześniej przejęła krakowską Korporację Barbakan, w lipcu zaś zintegrowała się z wrocławskim Wicar Taxi.
Zawarta umowa jest wynikiem wygranego przez iTaxi postępowania konkursowego przeprowadzonego przez MZA. Oprócz przejęcia przez iTaxi.pl głównych aktywów MPT, uruchamia również proces cesji umów z taksówkarzami i wszystkimi kontrahentami współpracującymi dotychczas z MPT. Z końcem września 2021 r. planowane jest pełne włączenie aktywów MPT w systemy i strukturę iTaxi.
Warunki zawartej umowy przewidują utrzymanie dotychczasowych warunków współpracy z kierowcami MPT oraz możliwość ich rozszerzania w ramach aplikacji i systemów oferowanych przez iTaxi.
800 tys. na taksówki. Posłowie nie oszczędzają
Firma twierdzi, że dzięki tej transakcji powstanie największa zrzeszająca licencjonowanych taksówkarzy sieć taxi w Warszawie.
iTaxi dodaje, że zyskają także sami taksówkarze. Otrzymają możliwość obsługi ponad 4 000 klientów instytucjonalnych oraz dostęp do największej liczby miejsc postojowych zlokalizowanych przy głównych węzłach komunikacyjnych, centrach handlowych i biznesowych, szpitalach czy najważniejszych punktach Warszawy.
– Procesem integracji marek MPT oraz iTaxi kontynuujemy na naszej platformie technologicznej konsolidację rynku warszawskiego, a w szerszej perspektywie - ogólnopolskiego. Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju dążymy do uzyskania statusu wiodącego dostawcy usług związanych z podróżowaniem dla biznesu oraz klientów indywidualnych w skali nie tylko regionu, ale i całego kraju – komentuje Jarosław Grabowski, CEO iTaxi.
Zmiany w Uberze. Będzie można nadać paczkę
iTaxi to polska platforma technologiczna łącząca taksówkarzy i pasażerów poprzez aplikację mobilną. W ciągu 9 lat działalności firma swoim zasięgiem objęła największe miasta w Polsce, kierując swą ofertę przede wszystkim do klientów biznesowych.
Długofalową strategią iTaxi są konsolidacja rynku i oferowanie usług przejazdów taksówkowych w oparciu o jak największą flotę pojazdów prowadzonych przez licencjonowanych kierowców.