"Projektanci włoskiego biura Pininfarina zakończyli prace nad nową stylistyką auta dostosowaną do platformy Geely. W ścisłej tajemnicy trzymane są gotowe modele w skali 1:1 – zarówno karoserii, jak i wnętrza" - informuje dziennik.pl
Włosi zaprojektują także hatchbacka i kombi. Serwis dodaje, że ruszyły także prace nad homologacją, to pozwoli eksportować Izerę do krajów Unii Europejskiej.
Dziennik.pl dodaje, że spółka ElectroMobility Poland "podpisała już listy intencyjne dotyczące dystrybucji Izery na kilku rynkach europejskich m.in. w krajach Beneluksu (Belgia, Holandia i Luksemburg), w Hiszpanii i Portugalii. Kolejne umowy zostaną zawarte na początku 2024 roku".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Będzie fabryka Izery w Jaworznie
ElectroMobility Poland po wygranym przetargu za 128 mln zł został właścicielem działki o powierzchni 117 ha na terenie Jaworznickiego Obszaru Gospodarczego. To właśnie tam powstanie fabryka polskiej marki aut elektrycznych Izera. Koszt budowy zakładu szacuje się na 6 mld zł.
Spółka ElectroMobility Poland złożyła jedyną ofertę na zakup nieruchomości. Firma realizująca projekt polskiej marki samochodów elektrycznych Izera będzie pierwszym inwestorem na terenie Jaworznickiego Obszaru Gospodarczego (JOG).
Na początku września prezes EMP w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną" przyznał, że w nowej fabryce w Jaworznie mogą powstawać także samochody chińskiego producenta Geely.
- Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na pierwszy kwartał 2024 roku, a ich koniec przewidziano na ostatni kwartał 2025 roku - powiedział dziennik.pl Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland.
Spółka ElectroMobility Poland powstała w październiku 2016 r. i była inicjatywą czterech polskich koncernów energetycznych: PGE, Energi, Enei oraz Tauronu. Obecnie większościowym akcjonariuszem spółki jest Skarb Państwa – ma 90,8 proc. udziałów; pozostali akcjonariusze mają po 2,3 proc.