Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Marcin Walków
Marcin Walków
|
aktualizacja

Jak zostać mechanikiem lotniczym? "Całej reszty można się nauczyć"

47
Podziel się:

Mechanik lotniczy to ciekawa i dobrze płatna praca. Są szkoły i uczelnie przygotowujące do zawodu, ale kierunkowe wykształcenie nie jest konieczne. - Mamy w zespole sporą grupę osób, które przeszły drogę do zawodu całkowicie od początku - mówiła w programie Money.pl Barbara Kaśnikowska, dyrektor zarządzająca spółki Wrocław Aircraft Maintenance Services.

- Do zawodu można trafić jako całkowicie świeża osoba, bez doświadczenia. Stażysta wówczas jest szkolony przez naszych trenerów merytorycznie i przy samolocie pod nadzorem doświadczonych mechaników - powiedziała Kaśnikowska w programie Money.pl.

Dodała, że najważniejsze jest odpowiednie podejście i chęć uczenia się. - Pracują u nas osoby, które nie mają branżowego wykształcenia, zajmowały się czymś zupełnie innym w życiu, ale samoloty tak je pociągały, że postanowiły związać swoją karierę z nami - wyjaśniła.

Przydają się umiejętności manualne, czytanie rysunków technicznych i znajomość języka angielskiego, w którym jest cała dokumentacja. - To podstawowe umiejętności, które trzeba mieć, całej reszty można się nauczyć - podkreśliła.

We Wrocławiu Ryanair zatrudnia dziś około 250 osób. Kończy się budowa nowego hangaru. W związku z tym zatrudnienie ma wzrosnąć do ponad pół tysiąca pracowników. Poszukiwani są mechanicy lotniczy, mechanicy awionicy, mechanicy napraw strukturalnych, mechanicy napraw kompozytowych, ale i personel pomocniczy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(47)
WYRÓŻNIONE
BoBO
rok temu
Pani Barbara Kwaśnikowska ogłosiła swoje przemyślenia odnośnie tego kto może zostać mechanikiem lotniczym. Tylko pogratulować spostrzegawczości. Być może dla przeciętnego mechanika nie było by problemem obsłużenie samolotu na poziomie zwykłej eksploatacji - zatankowanie paliwa, powietrza, tlenu, azotu, spirytusu, płynu hydraulicznego czy odlodzeniu płatowca. Gorzej, gdy sytuacja się komplikuje, gdy trzeba dokonać oceny bardziej złożonej sytuacji. Ja ukończyłem studia o kierunku lotniczym i mam spore doświadczenie zarówno w eksploatacji, naprawach i znajomości zdarzeń jakie miały miejsce w polskim lotnictwie, poczynając od tego szybowcowego. Dla uzmysłowienia pani Barbarze problemów jakie może taki mechanik napotkać wskażę tylko iż oprócz wykonywania czynności rutynowych wykonuje się również naprawy niestandardowe do których konieczna jest znajomość technologii ich wykonania. O rejestrowaniu wszelkich prac oraz konieczności nadzoru nad nimi w procesie eksploatacji, resursach zamontowanego osprzętu nawet nie wspominam. Polecam Pani obejrzenie kilku odcinków programu pt. "Katastrofa w powietrzu" by unaocznić jak z błahej przyczyny dochodzi do katastrofy, a ze swej strony dodam o niebezpieczeństwach grożących samym mechanikom tu, na ziemi gdy nie mają wiedzy i doświadczenia.
Jacek
rok temu
Chyba malo placa jak szukaja
Llllllll
rok temu
Artykuł czytam przypadkowo zapewniam was że to ciężki kawałek chleba bardzo ciężki przepracowałem w tym zawodzie 35 lat przeszedłem wszystkie szczeble obsługując samoloty od zwykłego mechanika lotniczego po inżyniera działu mającego pod swoim nadzorem grupę 15 techników zaczynałem jako zwykły mechanik w jednej z jednostek lotniczych kiedy byłem w wojsku po ukończeniu COSSTWL w Oleśnicy ośrodek ten już dawno nie istnieje został zlikwidowany na początku byłem przerażony ale zacząłem to wszystko poznawać po roku czasu mogłem już samodzielnie obsługiwać TS-11 Iskrę normalnie loty obsługi loty i tak ciągle pamiętam swój pierwszy wylot jakby to było wczoraj po wylądowaniu samolotu podszedł pilot i ściskając mi rękę w podziękowaniu powiedział jesteś już nasz będą z ciebie ludzie zrozumiałem wtedy że to jest moja przyszłość ale nie zostałem w wojsku odszedłem do cywila bardziej interesowało mnie lotnictwo cywilne bez problemu przyjęto mnie do pracy to był okres jeszcze PRL-u zacząłem się szkolić na różne typy samolotów tak 10 latach sam zacząłem szkolić innych najgorszy jest stres i ciągła myśl czy wszystko zrobiłeś czy wyląduje tyle ludzi na pokładzie bardzo niewielu zostaje na dłużej są częste przypadki że ze względu właśnie na odpowiedzialność odchodzą już po miesiącu czy dwóch zostaje niewielu tu trzeba mieć pasje niestety siada też zdrowie i fizyczne i psychiczne chyba bardziej i stale się uczysz i jeszcze raz się uczysz czas w tej robocie mija szybko nie ma czasu na nudę usuwanie usterek defektów i przeglądy nie raz i dwa bywały przez całą noc no i ta dokumentacja nie masz prawa się pomylić w naliczaniu godzin nalotu płatowca czy silnika musisz być na bieżąco z resursami agregatów aby nie przeoczyć nadchodzącej wymiany tym bardziej że obsługujesz różne typy a pod względem finansowym to tak średnio wcale nie są to duże pieniądze cóż jest tak jak jest to zawód dla silnych psychicznie trzeba to kochać
NAJNOWSZE KOMENTARZE (47)
Ziomek
rok temu
Może w złym miejscu to napiszę ale prawie 20 lat pracuje przy samolotach wojskowych jako technik mechanik, skończyłem politechnikę kilka lat temu (Mgr.inż) zastanawiam się czy jest sens przekwalifikować się na samoloty cywilne w wieku 37 lat? Czy to nie jest już za późno na taką drogę jakiejś tam kariery? Na jakie zarobki można liczyć na ten moment na początek? Czy może zabrać głos ktoś z doświadczeniem z branży...
Donald
rok temu
Nie matura lecz chec szczera zrobi z ciebie oficera ! Mowi Barbara Jakastam, menedzer zarzadzajaca w firmie Wrocław Costam Costam Services
bez sensu
rok temu
ale wiecie eksperci że po politechnice to są inżynierowie lotnictwa a nie mechanicy? tytuł z pisu wzięty...
mechanik po p...
rok temu
mechanik to jest po zawodowce albo technikum, a nie po politechnice
Kazzi
rok temu
40 lat w zawodzie, pensja taka że moja połowica zarabia dużo więcej, zero nagród, dodatków, chyba że nadgodziny........szkolenia, odpowiedzialność, stres i wieczna gonitwa.......ciężki kawałek chleba i niedoceniany finasowo!!!!!
...
Następna strona