Właściciel sieci hipermarketów Tesco ogłosił, że zwija swój cały biznes w Polsce i zamierza skupić się na rozwoju na innych rynkach. Oznacza to, że cała infrastruktura – 300 sklepów, centra dystrybucyjne i centrala spółki – przejdzie w ręce nowego podmiotu. Będzie to sieć handlowa Netto.
Salling Group, właściciel sieci Netto, przejmie 13 stacji benzynowych, które należały do Tesco. Los ośmiu kolejnych jest tematem rozmów. Okazuje się, że jest nimi zainteresowany m.in. Unimot. To firma notowana na GPW, specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, innymi paliwami i energią. Unimot jest operatorem franczyzowej marki sieci stacji paliw pod marką AVIA.
O tym, że przyszłość Tesco w Polsce stoi pod znakiem zapytania, pisaliśmy w money.pl wielokrotnie. Mimo to informacja o tym, że Netto przejmuje wszystkie sklepy brytyjskiej sieci zaskoczyła wszystkich.
Salling Group, właściciel Netto, przejmie 301 sklepów, które obecnie należą do Tesco oraz dwa magazyny. Koszt transakcji to ok. 900 mln zł. Tyle że Tesco to nie tylko sklepy i magazyny, ale również dwadzieścia kilka stacji benzynowych. Czy "w pakiecie" przejmie je Salling Group?
Skontaktowaliśmy się z biurem prasowym, ale firma nie chce komentować sprawy do czasu wydania przez UOKiK zgody na przejęcie sklepów Tesco.
Serwis "Dla handlu" ustalił, że Netto przejmie 13 stacji w Bolesławcu, Szczecinku, Poznaniu, Jeleniej Górze, Szczawnie Zdroju, Głogowie, Kaliszu, Świdnicy, Gostyniu, Świebodzinie i Karpaczu.
Niepewny jest los ośmiu stacji (Łódź Bałuty, Łódź Widzew oraz w Bielsku-Białej, Szczecinie, Krakowie, Zielonej Górze, Gliwicach i Warszawie) – rozmowy trwają.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie