Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Jest umowa. Po przebudowie powstanie droga ekspresowa

32
Podziel się:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zawarła umowę z wykonawcą, którego zadaniem będzie zaprojektowanie oraz przebudowa odcinka trasy S7 na północ od Warszawy - poinformowało w piątek Ministerstwo Infrastruktury.

Jest umowa. Po przebudowie powstanie droga ekspresowa
Rusza realizacja inwestycji S7 Czosnów- Kiełpin (Ministerstwo Infrastruktury)

Chodzi o dostosowanie do parametrów trasy ekspresowej odcinka Czosnów – Kiełpin. W miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej drogi powstanie droga ekspresowa S7 o długości 9 km z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.

Przebudują ważną trasę

Wybudowane zostaną trzy węzły: Czosnów, Palmiry i Sadowa. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dlaczego studio z Litwy, pracujące dla Atari, przywozi 50 pracowników na konferencję do Poznania?

- Budowa drogi ekspresowej S7 na północ od Warszawy to inwestycja, na którą mieszkańcy stolicy, ale także podwarszawskich Łomianek, czekają od wielu lat. Umowa na opracowanie projektu i budowę nowej, bezpiecznej i wygodnej trasy to poważny krok w kierunku realizacji tego przedsięwzięcia – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Wykonawcą inwestycji będzie konsorcjum firm: Fabe Polska (lider konsorcjum), SP Sine Midas Stroy Kazachstan oraz Yörük Yapi Inşaat Turcja. Wartość zadania wynosi ok. 536 mln zł, a czas realizacji to 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych.

Jak poinformował resort, przy sprawnym przebiegu procesu projektowania i realizacji, kierowcy z nowej trasy będą mogli skorzystać wiosną 2027 r.

Na północ od Warszawy kierowcy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej S7 od węzła Gdańsk Południe do Płońska. Z dalszych 57 km trasy do Warszawy w realizacji jest odcinek Płońsk – Czosnów. Ten 35-kilometrowy fragment S7 zostanie udostępniony w 2025 r.

Natomiast w październiku 2023 r. GDDKiA ogłosiła przetarg na zaprojektowanie ostatniego odcinka północnego wlotu do stolicy, ok. 12,9 km nowego przebiegu drogi ekspresowej, pomiędzy Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej (S8) w Warszawie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(32)
WYRÓŻNIONE
Szofer
12 miesięcy temu
No i PO co to jak Trzaskowski zamyka Warszawę dla samochód.
Rara
12 miesięcy temu
Jak łatwo jest wejść na Polski rynek zagranicznym firmom? Na Litwie, w Estonii, w Niemczech i Czechach jest to bardzu utrudnione a tu?
Prezydent2025
12 miesięcy temu
Proszę o nazywanie tego rodzaju artykułów po polsku zgodnie z tematem. DROGOWNICTWO.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (32)
zbyzs
11 miesięcy temu
Nie należy się zbytnio cieszyć, bolszewicy doszli do władzy, zaprzestaną budowy jakichkolwiek dróg. bolszewicy są generalnie przeciwni samochodom, chyba że sami nimi jeżdżą.
Zwolennik PO
11 miesięcy temu
Potrzeba budowa S7 Bemowo-Łomianki oraz S17 Zakręt-Drewnica, i to bardzo.
Wschodnia Obw...
12 miesięcy temu
Może Tusk pogoni tych nieudaczników z GDDKIA, którzy celowo blokują budowę ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy! Co ciekawe nawet Trzaskowski pewnego czasu był przeciwny i chyba nic się nie zmieniło. Przez nich codziennie setki tysięcy mieszkańców graniczących z S8 przechodzącą min. przez centralne dzielnice Warszawy narażona jest na hałas, dramatyczny smog zagrażający zdrowiu, korki, sluczki i wypadki. Nie ma w Europie takiej stolicy przez którą dziennie tysiące TORów przejeżdża przez miasto. Co to za ciągły WAŁ z tymi pozwoleniami, oddaleniami, zaskarżeniem i tak od dekad. Trzaskowski i GDDKIA do wywiezienia na taczce przez mieszkańców Stolicy?
Artur
12 miesięcy temu
Czy Die Welt wydał już opinię na ten temat?
J. Jaśkowiak,...
12 miesięcy temu
My w Poznaniu nie potrzebujemy dróg. Uwielbiamy syf, błoto i niedokończone inwestycje. Naszą chlubą jest brak dworca oraz fakt, że ostatni most miejski na Warcie powstał 60 lat temu. Tego oczekuje ode mnie elektorat PO i SLD.
...
Następna strona