Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|

Jest zielone światło dla Modlina. Nawet 8 mln pasażerów za pięć lat

10
Podziel się:

Lotnisko Warszawa-Modlin zakłada rozbudowę infrastruktury do przepustowości 7-8 mln pasażerów rocznie w roku 2029 - poinformowano w sprawozdaniu rocznym zarządzającej nim spółki.

Jest zielone światło dla Modlina. Nawet 8 mln pasażerów za pięć lat
Modlin; lotnisko; lotnictwo cywilne; ruch lotniczy; samoloty; Ryanair (Adobe Stock, Markus Mainka)

"Nowe plany inwestycyjne i finansowe zakładać będę rozbudowę infrastruktury WMI (Port Lotniczy Warszawa-Modlin - red.) do potencjału obsługi 7-8 milionów pasażerów rocznie w roku 2029. Źródłem finansowania planowanych inwestycji będą długoletnie kredyty bankowe" - poinformowano w sprawozdaniu.

Podkreślono w nim także, że rozpoczęte prace remontowe na Lotnisku Chopina w Warszawie powodować będą czasowe ograniczenia operacyjne tego lotniska, a naturalnym lotniskiem do przejęcia powstałego ruchu lotniczego, szczególnie w zakresie lotów czarterowych i tanich linii, jest Warszawa-Modlin.

Rozmowy w tym zakresie już się toczą - dodano.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Mateuszem Żydkiem

"Stało się zakładnikiem". Maciej Lasek o lotnisku Warszawa-Modlin

W sprawozdaniu podano też, że polityka Rządu RP w zakresie rozwoju lotnictwa w Polsce, a szczególnie w podejściu do Lotniska Warszawa-Modlin ulegała zasadniczej zmianie.

"Deklaracje wszystkich wspólników spółki oraz wypowiedzi członków Rządu RP przewidują rozpoczęcie inwestycji rozwojowych i odtworzeniowych w spółce już od roku 2025. W związku z przedłużającym się powstawaniem (obecnie deklarowana zdolność operacyjna to rok 2034/35) CPK, rozpoczęły się prace przygotowawcze zarówno na Lotnisku Chopina w Warszawie jak i Warszawa-Modlin do poszerzenia przepustowości obu lotnisk, do czasu powstania CPK" - przekazano.

Ze sprawozdania wynika, że zatwierdzony w lutym 2024 roku, przez nadzwyczajne zgromadzenie wspólników, plan finansowy spółki na rok 2024, przewiduje zrealizowanie zysku brutto w roku 2024 na poziomie 11 mln zł.

Zysk brutto Lotniska Warszawa-Modlin za rok 2023 wyniósł 16 mln 571 tys. 841 zł, a zysk netto 14 mln 547 tys. 300 zł i został przeznaczony na pokrycie strat z lat ubiegłych.

Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin znajduje się 37 km od centrum Warszawy, w pobliżu drogi ekspresowej S7 i linii kolejowej Warszawa-Modlin. Lotnisko obsługuje m.in. regularne rejsy Ryanaira. Z lotniska Warszawa Modlin od stycznia do końca maja skorzystało 1,18 mln pasżerów.

Pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek w ubiegłym tygodniu na posiedzeniu sejmowej komisji infrastruktury mówił, że plan rozbudowy lotniska Warszawa-Modlin zakłada wzrost jego przepustowości do 5 mln pasażerów rocznie, z możliwością dalszej rozbudowy.

- Lotnisko w Modlinie, które było przez ostatnie lata hamowane w rozwoju, przez co stało się zakładnikiem jednego z operatorów, nie mogło konkurować na rynku, w związku z czym spółka podjęła decyzję o rozbudowie tego lotniska jako lotniska niskokosztowego, czyli zapewniającego dostęp dla pasażerów bardziej wrażliwych cenowo - powiedział wtedy Lasek.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(10)
WYRÓŻNIONE
Ehh
4 miesiące temu
Wszystko tylko żeby przypadkiem CPK nie zrobić za szybko
Wezyr
4 miesiące temu
Wszystki chwyty dozwolone byle CPK nie powstało - potem powiedzą - nie ma sensu itd
Adler
4 miesiące temu
Możecie zapomnieć o CPK
NAJNOWSZE KOMENTARZE (10)
tosemja
4 miesiące temu
Lasek ty lepiej powiedz co z podatkami od transportu cargo??? Które lotnisko stanie się hubem cargo tak aby podatki zamiast w Niemiec szły do Polski??? Tusk beż żadnych audytów bo okazalo sie ze jednak ich nie ma ( a powtarzał ze je widział heheh) niszczy ta inwestycje...
Dubliner
4 miesiące temu
Modlin to najgorsze lotnisko z jakiego musiałem skorzystać.
Ealdon
4 miesiące temu
Bo nie ma. Niemcy nie są mocarstwem gospodarczym, bo mają wielkie lotnisko we Frankfurcie, ale na odwrót. Mają wielkie lotnisko we Frankfurcie, bo są mocarstwem gospodarczym.
Wezyr
4 miesiące temu
Wszystki chwyty dozwolone byle CPK nie powstało - potem powiedzą - nie ma sensu itd
Hmm
4 miesiące temu
Masakra, nie trzeba mieć zbytnio inteligencji żeby wiedzieć że CPK nie jest żadną konkurencją dla Modlina. Akurat Modlin to jedyne sensowne lotnisko dla całej Polski Płn-Wsch, nikt stąd nie będzie jeździł na jakieś szczere pole do Baranowa, ani w ogóle w tamte rejony za Warszawę. Samo CPK miałoby rację bytu gdyby zbudowali metro do Warszawy, inaczej no cóż to byłoby lotnisko na miarę naszych możliwości, w jakiejś wiosce bez dobrej komunikacji że stolicą i już widzę jak firmy z PL odpływają gdy zamkną Chopina, z uwagi na to że europejski kraj nie ma lotniska w stolicy hahah