Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|

Kanał Sueski działa już normalnie. Gigantyczny korek rozładowany

20
Podziel się:

Ostatnie z 422 statków, które musiały czekać na przepłynięcie Kanału Sueskiego z powodu zablokowania go przez kontenerowiec Ever Given, w sobotę przeprawiły się tą trasą - poinformował w oświadczeniu zarząd kanału

Kanał Sueski działa już normalnie. Gigantyczny korek rozładowany
Kanał Sueski działa już normalnie. Po zepchnięciu z mielizny kontenerowca Ever Given korek został rozładowany (PAP, PAP/EPA)

Przewożący towary na trasie Azja-Europa 400-metrowy kontenerowiec Ever Given, pływający pod panamską banderą i będący własnością japońskiej firmy Shoei Kisen, 23 marca obrócił się bokiem i osiadł na mieliźnie w jednopasmowym odcinku Kanału Sueskiego, ok. 6 km od jego południowego wejścia, w pobliżu Suezu.

Władze zarządzające kanałem przez blisko tydzień nie były w stanie odblokować statku, a ruch przez ten szlak wodny - wyceniany na ponad 9 mld USD dziennie - został wstrzymany. Dodatkowo zakłóciło to globalną żeglugę, już i tak nadwyrężoną przez pandemię koronawirusa.

W poniedziałek statek został sprowadzony z mielizny z powrotem na tor wodny i zaczął poruszać się na północ w kierunku położonego w połowie długości kanału Wielkiego Jeziora Gorzkiego, by przejść tam badania techniczne.

Zobacz także: Biznes apeluje do rządu. Marnujemy czas podczas lockdownu?

Kanał Sueski, przez który przepływa około 15 proc. światowego handlu, dla Egiptu jest ważnym źródłem dochodów; z powodu zamknięcia tego szlaku wodnego kraj tracił 15 mln dolarów dziennie - podał Reuters.

Blokada tej kluczowej dla transportu między Europą a Azją drogi morskiej wpłynęła na ceny ropy i transportu morskiego na świecie. Jego dalsze zamknięcie miałoby poważne konsekwencje dla światowego handlu i łańcuchów dostaw.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(20)
WYRÓŻNIONE
Autmex
4 lata temu
Egipcjanie mogą winić tylko siebie!!! Powodem blokady pazerność zarządcy kanału!!! Kanał Sueski w tym miejscu ma głębokość około 15m, był odpływ, a oni wpuścili kontenerowiec o zanurzeniu nominalnym 14,5m!!! Czego się spodziewali?!!! Że holowniki dadzą radę go przetrałować po dnie?!!! Wszystkie wielkie katastrofy to błąd ludzki (oczywiście poza naturalnymi zjawiskami)!!!
Kto jest winn...
4 lata temu
Władze Egiptu nie chcą puścić tego statku w dalszy rejs; tylko żądają od armatora odszkodowania w wysokości 1 mld US$$. Wiadomo, że w kanale statek prowadzi pilot; ale podobno zawiodła technika; za którą odpowiada załoga.
alex
4 lata temu
kapitan wytrzeźwiał i wziął się do roboty i popłynął sprawdźcie jego konto na kajmanach ile za ten zator mu wpłynęło dolarów
NAJNOWSZE KOMENTARZE (20)
Juzek
4 lata temu
Kanał trzeba poszerzać i pogłębiać. A tu widać że beduini ponad 100 lat temu wykopali rów na pustyni i tak zostało.
dds
4 lata temu
cóż za wspaniała wiadomość dla europejskiej i polskiej gospodarki. Ciekawe co te statki wożą z powrotem do Chin, poza polskim drewnem. Bo chyba nie czyste powietrze bo w Azji smog mniejszy.
BARBARA
4 lata temu
PIS wyslal ekspertow i od razu odblokowano kanal , suski i inni to superz znawcy na calym swiecie wiec oni pojechali mieszac tam i im sie udlao .
Wojtek
4 lata temu
Luuuudzie, czy wy choć raz sprawdziliście nazwę TEGO statku? EVERGREEN!!!
........
4 lata temu
Co za bzdury...statki stoją po 2,3 dni w dalszym ciągu oczekując na konwój. Backlog jeszcze nie jest rozładowany . Po obu stronach jest jeszcze 150 statków które mają kilkudniowe spóźnienia.