Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Gospodarczyk
|
aktualizacja

Katastrofa budowlana w Łodzi. Jest komunikat PKP

2
Podziel się:

W Łodzi w oficynie budynku przy al. 1 Maja - tego samego, w którym wcześniej stwierdzono zapadnięcie podłogi na parterze jednego z lokali, doszło do zawalenia się ściany zewnętrznej. Katastrofa budowlana ma związek z pracą tarczy TBM "Katarzyna", drążącej tunel kolejowy do dworca Łódź Fabryczna.

Katastrofa budowlana w Łodzi. Jest komunikat PKP
Katastrofa budowlana w Łodzi. Zdj. ilustracyjne (Adobe Stock, DAREK11)

PKP Polskie Linie Kolejowe potwierdziły, że część budynku mieszkalnego przy al. 1 Maja 23 w Łodzi uległa "znaczącemu uszkodzeniu".

"Trwa weryfikacja przyczyn zaistniałego zdarzenia oraz planowanie dalszych działań. Odpowiedzialny za prowadzone prace Wykonawca pozostaje w kontakcie ze wszystkimi właściwymi służbami oraz mieszkańcami, którzy na czas prowadzonych prac zostali przeniesieni do hotelu. Prace związane z drążeniem tunelu są tymczasowo wstrzymane" - napisano w komunikacie przesłanym PAP w sobotę przez Annę Znajewską-Pawluk z PKP PLK SA.

Katastrofa budowlana w Łodzi

Inwestor budowy tunelu przypomniał, że jeszcze przed rozpoczęciem prac budynek przy Al. 1 Maja był w nie najlepszym stanie technicznym. Jest to kamienica z początku XX wieku, pozbawiona podpiwniczenia i solidnych fundamentów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zapytaliśmy Polaków o podróże koleją z PKP. "Jest ogromna poprawa"

Obecnie na miejscu zdarzenia pracuje sztab kryzysowy, który zadecyduje o przyszłości budynku oraz ewentualnym terminie wznowienia prac związanych z drążeniem tunelu.

Tunel średnicowy ma w przyszłości połączyć Dworzec Fabryczny w Łodzi ze stacjami Łódź Kaliska (kierunek Sieradz, Kalisz) i Żabieniec (kierunek Kutno, Łowicz) i skróci czas przejazdu pociągów na trasie Warszawa - Poznań i Wrocław.

7,5-kilometrowy tunel dzieli się na dwie części. Dwutorowy odcinek od Łodzi Fabrycznej do Kozin drąży większa z dwóch tarcz - "Katarzyna". Cztery jednotorowe tunele na zachód od przystanku Koziny kopie mniejsza tarcza - "Faustyna".

Według najnowszego harmonogramu budowa ma się zakończyć w czerwcu przyszłego roku. Po pracach wykończeniowych, testach i odbiorach technicznych pociągi mają jechać pod Łodzią od grudnia 2026 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(2)
WYRÓŻNIONE
Wpierw
3 miesiące temu
Komunikat, że podłoga z parteru wpadła do piwnicy, której kamienica nie miała. A dzień później budynek zaczął się walić.
Runina
3 miesiące temu
Ooo jakiś właściciel ruiny znalazł dobre źródełko dochodu. Budynek ten był ruiną, nie miał podłogi i kwestia czasu było, że ściana się zawali ale najlepiej oskarżyć PKP o odszkodowanie.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (2)
Runina
3 miesiące temu
Ooo jakiś właściciel ruiny znalazł dobre źródełko dochodu. Budynek ten był ruiną, nie miał podłogi i kwestia czasu było, że ściana się zawali ale najlepiej oskarżyć PKP o odszkodowanie.
Wpierw
3 miesiące temu
Komunikat, że podłoga z parteru wpadła do piwnicy, której kamienica nie miała. A dzień później budynek zaczął się walić.